رئیس هوآوی مطرح کرد؛

هوآوی از دولت چین شکایت می‌کند

رئیس شرکت چینی هوآوی اعلام کرده است که از دولت چین شکایت خواهد کرد.

هوآوی از دولت چین شکایت می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در آمریکا به دلیل عدم صدور مجوز فروش گوشی‌های هوآوی در این کشور ناراحت هستند. این اتفاق به این دلیل افتاده است که دولت آمریکا سومین شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به عنوان یک تهدید ملی به حساب می‌آورد.

قانونگذاران در آمریکا واهمه دارند که دستگاه‌های هوآوی و تجهیزات شبکه این شرکت دارای تجهیزات جاسوسی باشند که اطلاعات ملی آمریکا را به وسیله فرستادن اطلاعات مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها در اختیار دولت کمونیستی چین قرار دهد. تا به حال، آمریکا، نیوزلند و استرالیا به اپراتورهای خود دستور داده‌اند تا با هوآوی همکاری نکنند.

قوانین امنیتی ملی در چین به شرکت‌های بنیان گذاشته شده در این کشور دستور می‌دهد به دولت چین در جمع‌آوری اطلاعات کمک کنند. هرچند بر اساس گزارش بلومبرگ، رئیس شرکت هوآوی، لیانگ هوآ گفته است که این شرکت برای جاسوسی تأسیس نشده است و بر اساس قوانین، این امر ممنوع است.

مسئولان هوآوی در مصاحبه‌ای اعلام کرده‌اند که هوآوی طبق قانون مجوز دریافت کرده تا از قرار دادن تجهیزات جاسوسی در دستگاه‌های خود خودداری کند، حتی اگر این دستور توسط پکن اعلام شده باشد. وی همچنین تأکید کرد که هوآوی یک شرکت مستقل است و در صورت خواسته شدن از این شرکت به جاسوسی، از دولت چین شکایت خواهد کرد. مدیرعامل شرکت هوآوی در مصاحبه خود اعلام کرده است که هیچوقت از هوآوی خواسته نشده تا از کشورهای دیگر به نفع دولت چین جاسوسی کند و این کار را به دلیل غیرقانونی بودن انجام نخواهد داد.

البته، مسئولان هوآوی در چند ماهه اخیر بنا به دلایل زیادی به دادگاه‌های عالی آمریکا فرا خوانده شده‌اند. یکی از این موارد مورد شکایت واقع شدن به دلیل دزدیدن طرح شرکت T-Mobile برای تست یک ربات بود. مورد دیگری که چند وقت اخیر رسانه‌های آمریکا و چین را درگیر خود کرده بود، دستگیری مدیر مالی این شرکت در کانادا بود که به دلیل کلاهبرداری به آن متهم شده بود. بنا به همین تنش‌ها بین دولت آمریکا و شرکت هوآوی، قرارداد سال 2018 بین AT&T و Verizon با هوآوی برای ارائه Mate 10 Pro کنسل شد. از این رو، گوشی‌های جدیدی هم که هوآوی تولید و معرفی کرده، در آمریکا عرضه نخواهند شد.

بر خلاف عدم همکاری هوآوی با اپراتورهای آمریکایی، این شرکت هنوز انتظار دارد امسال به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شود.


بیشتر بخوانید: نمایشگاه MWC 2019 | اچ‌تی‌سی هاب هوشمند 5G خود را معرفی کرد +فیلم


انتهای پیام/

داستان شکایت هوآوی از دولت چین چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار