یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توزیع ۱۵ هزار دستگاه ماشین آلات از ابتدای سال/ ۹۵درصد ماشین آلات کشاورزی تولید داخل است

عباسی از تامین و توزیع ۱۵ هزار ماشین آلات، ۴۰۰ دستگاه کمباین، ۲۰ تا ۲۲ هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی طی ۱۱ ماه اخیر خبر داد.

توزیع ۱۵ هزار دستگاه ماشین آلات از ابتدای سال/ ۹۵درصد ماشین آلات کشاورزی تولید داخل استکامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر شرایط تحریم در صنعت مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی اظهار کرد: علی رغم آنکه امسال به سبب شرایط تحریم و جنگ اقتصادی سال بسیار سختی در حوزه‌های مختلف کشاورزی داشتیم، اما خوشبختانه حوزه مکانیزاسیون کم تلاطم‌ترین تغییرات قیمت را در بازار تجربه کرد.

وی افزود: با وجود تمامی محدودیت‌ها و خصومت‌های دشمنان، ناوگان ماشین‌های کشاورزی با روند روبه رشدی به کار خود ادامه می‌دهد.

عباسی از تامین، تدارک و توزیع ۱۵ هزار دستگاه ماشین آلات بین کشاورزان طی یازده ماه اخیر خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون حدود ۴۰۰ دستگاه کمباین، ۲۰ تا ۲۲ هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

این مقام مسئول از جذب یک هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون در سال ۹۷ خبر داد و گفت: امسال به طور کلی ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش صورت گرفته است که با این وجود توسعه مکانیزاسیون در بخش ادامه دار شد.


بیشتر بخوانید: نیاز ارزی حوزه مکانیزاسیون ۲۵۰ میلیون دلار است/سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در پنج سال اخیر


رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون با اشاره به اینکه روند توسعه مکانیزاسیون در سال آینده استمرار خواهد یافت، بیان کرد: با توجه به آنکه ضائقه کشاورزان به سمت ماشین داخل است و عمده نیاز‌های کشاورزی به ویژه محصولات اساسی توسط صنعت ماشین آلات داخل پوشش داده می‌شود، از این رو این امر در رونق ماشین آلات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.

عباسی ادامه داد: اگرچه حوزه کشاورزی توجه چندانی به صنعت ماشین‌های کشاورزی ندارد، اما با حمایت وزیر جهاد کشاورزی از صنعت ماشین‌های کشاورزی و راه اندازی خطوط اعتباری، صنعت مکانیزاسیون جایگاه خوبی در بخش کشاورزی پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: طی ۴ تا ۵ سال اخیر کارخانه‌های ماشین آلات کشاورزی رونق گرفتند و نسبت به گذشته پویاتر شدند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه ۹۵ درصد ماشین آلات تولید داخل است، تصریح کرد: هم اکنون تنها ۵ درصد ماشین آلات اعم از برداشت پنبه، باغبانی و حوزه دام و طیور و آبزیان وارداتی است که با گذر زمان امکان بومی سازی وجود دارد.

انتهای پیام/

حوزه مکانیزاسیون کم تلاطم‌ترین تغییرات قیمت را در بازار تجربه کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار