حضور ۲۰۰ عضو هیئت علمی زیست شناسی فعال در کشور

رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی زیست شناسی فعال در دانشگاه‌های پیام نور کشور حضور دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور در سومین همایش ملی زیست شناسی در ساری با اشاره به بی توجهی در توسعه اقتصاد زیستی کشور گفت: توجه بر حفاظت از تنوع زیستی گونه‌های جانوری وگیاهی، بیوتروریسم، ذخایر ژنتیکی، اقتصاد زیستی، حفاظت از زیست بوم جنگل‌های هیرکانی مهمترین عناوین پژوهشی در این همایش ملی است.

وی بکارگیری فناوری‌های نوین زیست شناسی در رفع معضلات زیستی را از دیگر کارکرد‌های علمی این رشته برشمرد و افزود: هنوز در کشور اقتصاد متکی بر زیست شناسی ایجاد نشده و بکارگیری فناوری‌های نوین و تعامل با صنعت در کاربردی کردن این دانش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور از وجود بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی زیست شناسی فعال در دانشگاه‌های پیام نور کشور خبر داد و گفت: حمایت‌های این دانشگاه شامل ایجاد مراکز آزمایشگاهی تخصصی در زمینه زیست شناسی و نیز زیرشاخه‌های تخصصی این رشته در دانشگاه‌های پیام نور است.

زمانی با بیان اینکه تا سال ۲۰۳۰ جهان به تامین ۵۰ درصد غذای مورد نیاز انسانی نیاز دارد افزود: این همایش با موضوع مازندران گفتمان جدیدی در بکارگیری فناوری‌های نوین در دانش زیست شناسی ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به تبیین نشدن جایگاه شغلی دانش آموختگان رشته‌های زیست شناسی در کشور گفت: حفظ محیط زیست، ایجاد کشاورزی پایدار، تنوع پرورش آکواریومی گیاهان، کشت بافت، میکروبیولوژی و زیست شناسی دریا موضوعاتی است که می‌تواند مورد تحقیق و پژوهش محققان زیست شناسی قرار گیرد.

نبیونی رییس هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران هم در این همایش با انتقاد از نبود سند ملی علوم زیستی در کشور از گفتمان سازی در تهیه و تدوین این سند با رویکرد دانش محور کردن فعالیت‌های تجاری علوم زیستی خبر داد و افزود: ۶ هزار عضو در انجمن زیست شناسی کشور فعالیت داشته و با تشکیل مجمع عمومی انجمن زیست شناسی در فروردین سال آینده، موضوع‌های زیست شناسی فناورانه و اقتصادی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینکه بر اساس سند راهبردی در مراکز استان‌ها پژوهشگران بحث و تبادل نظر خواهند کرد، پرداختن به موضوع رفع مشکل زباله در کلانشهر‌ها و شمال کشور با بهره گیری از دانش علوم زیستی را به عنوان مهم‌ترین اقدام کاربردی در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: تصفیه زباله‌ها با دانش زیستی در شهرستان‌های مشهد، اهواز، ارومیه، تبریز و اصفهان انجام شده و در صورت استقبال در کلانشهر‌های دیگر نیز می‌تواند اجرا شود.

حجت الاسلام محمود شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه پیام نور مازندران نیز در سومین همایش ملی زیست شناسی دانشگاه پیام نور گفت: علاوه بر ۲۴۰ مقاله، ۲۰۰ پژوهشگر نیز مقاله‌های علمی و کاربردی خود را به این همایش ارسال کردند.

سومین همایش ملی زیست شناسی تا فردا پنجشنبه ۹ اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/ م

ادامه همایش ملی زیست شناسی در مازندران

برچسب ها: اخبار علمی ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار