افتتاح همزمان ۳۰ شعبه بهارنکو در فارس

۳۰ مرکز تخصصی آموزش و مشاوره خانواده بهارنکو امروز در استان فارس راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، این شعب بهار نکو در ارتباط ویدئوکنفرانسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در اجلاس معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد، آغاز به کار کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیر مرکز بهارنکو گفت: این مراکز در شهر‌های کازرون، لامرد، مهر، فراشبند، اقلید، خرم بید، ارسنجان، رستم، آباده طشک، کوار، خرامه، زرقان، بوانات، بیضا، سرچهان، نورآباد، پاسارگاد، قیروکارزین، اشکنان، سپیدان، آباده، داراب، استهبان، نی ریز، مرودشت، فیروزآباد، زرین دشت و سه شعبه در شیراز افتتاح شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید مقامی افزود: این مراکز تخصصی آموزش و مشاوره خانواده بهارنکو با هدف تقویت و تحکیم بنیان خانواده و بر پایه کارکرد‌های اسلامی ایرانی خانواده فعالیت می‌کنند.

وی اظهارداشت: در ۵۸ مرکز بهارنکو در استان فارس، آزمایش ازدواج و آموزش‌های مورد نیاز پیش از ازدواج ارایه می‌شود.

مسئول بهار نکو با بیان اینکه ۵۰۰ شغل و فرصت شغلی در بهار نکو ایجاد شده است، گفت: در این مراکز از سال ۹۰ تاکنون به ۳۵۰ هزار نفر آموزش‌های لازم ارایه شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۵ درصد طلاق در سال‌های نخست زندگی زوج‌ها به نصف کاهش پیدا کرده و ۱۴ درصد طلاق در سال نخست ازدواج هم به سه درصد کاهش پیدا کرده است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای اجرای کشوری این طرح تاکید کرد و افزود: موفقیت بهار نکو مربوط به بسته‌های آموزشی است که طراحی شده و دانشگاه‌ها باید در کنار ۶ ساعت آموزش مصوب شورای انقلاب فرهنگی، از بسته آموزشی و فرهنگی بهار نکو نیز استفاده کنند.

در پایان این مراسم، از فعالان و نیک اندیشانی که در اجرای طرح بهار نکو در استان فارس مشارکت داشته اند، تقدیر شد.
انتهای پیام/م

آغاز به کار ۳۰ شعبه مرکز تخصصی بهار نکو در فارس

برچسب ها: علوم پزشکی ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار