کشف و ضبط ۸۰۰ کیلوگرم زغال قاچاق در پلدختر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: ۸۰۰ کیلوگرم زغال قاچاق از متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  میرشهرام میررضایی ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: ۸۰۰ کیلوگرم زغال قاچاق از متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

میرشهرام میررضایی  اظهار داشت: پنج اکیپ از نیرو‌های منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر و معمولان به صورت شبانه روزی مشغول گشت حفاظتی با حضور مستمر و موثر در عرصه‌های طبیعی منطقه هستند که در این راستا موفق به کشف ۴۶ کیسه زغال شدند.
وی افزود: وسایل نقلیه متخلفان شامل ۲ دستگاه خودروی سواری پراید توسط نیرو‌های منابع طبیعی توقیف واین مقدار زغال قاچاق از آن‌ها کشف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر بیان کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
میر رضایی افزود: کشفیات پس از انجام آگهی مزایده درآمد حاصل از آن به حساب خزانه دولت جمهوری اسلامی ایران واریز شد.
وی قاچاق زغال را فاجعه زیست محیطی دانست و ادامه داد: قاچاق زغال یکی از معضلات منابع طبیعی است که باعث تخریب جنگل‌ها و مراتع پلدختر و معمولان می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر افزود: با توجه به ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و انفال که متعلق به همه نسل‌ها می‌باشد و نظر به نقش بی بدیل منابع طبیعی در زندگی بشر از همه طبیعت دوستان و مردم انتظار می‌رود اداره منابع طبیعی را در امر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی که مهمترین ابزار تلقی می‌شود یاری کنند.
میر رضایی از مردم، طبیعت دوستان، همیاران طبیعت، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواست برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و تجاوز در عرصه‌های طبیعی اهم از تهیه و حمل زغال، تخریب، تسطیح و تصرف اراضی ملی و قطع درختان از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ و یا با شماره ۰۶۶۳۲۲۲۴۷۳۲ اطلاع رسانی کنند.
وی به متخلفان عرصه‌های طبیعی و قاچاقچیان زغال هشدار جدی داد و افزود: اداره منابع طبیعی با سودجویان و تمام افرادی که جهت تهیه زغال با قطع کردن درختان باعث تخریب عرصه‌های ملی و جنگلی می‌شوند برخورد قانونی و جدی خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

۸۰۰ کیلوگرم زغال قاچاق در پلدخترکشف و ضبط شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار