مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی استان ایلام مطرح کرد؛

استان ایلام آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی استان ایلام گفت:استان ایلام آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

استان ایلام آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی

عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: تمام امکانات و خدمات برای پذیرایی و استقبال از مهمانان و گردشگران نوروزی در این استان مهیا شده است.

 شنبه زاده بیان کرد: طرح ملی نوروزگاه در ایام نوروز یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که با هدف احیا و گسترش آداب و رسوم عید نوروز و فرهنگ‌های بومی مرتبط با عید باستانی و جلب گردشگر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حاشیه این طرح نمایشگاه صنایع دستی نیز برپا و ضمن معرفی سبک زندگی چادرنشینی و عشایری انواع غذا‌ها و شیرینی‌های محلی نیز پخت و عرضه می‌شود افزود: برپایی پایگاه‌های اطلاع‌ رسانی در مبادی ورودی استان و مراکز شهر‌ها نیز یکی دیگر از برنامه‌های ستاد خدمات سفر استان در ایام نوروز است.

شنبه زاده با اشاره به اینکه سال گذشته طرح نوروزگاه هر شب در یک شهرستان این استان اجرا شد، افزود: امسال این طرح در تمامی شهرستان‌ها به صورت همزمان در کنار آثار تاریخی و طبیعی و کانون‌های جمعیتی از جمله قلعه والی شهر ایلام، مجتمع آبگرم دهلران، قلعه هزار درب آبدانان، قلعه میرغلام هاشمی دره شهر و سد کنگیرایوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ د

استقبال میراث فرهنگی از گردشگران نوروزی

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.