پشت پرده توریسم سلامت چیست؟ /ماجرای ورود گربه به بیمارستان چه بود؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: توریسم سلامت پشت پرده‌های زیادی دارد چرا که مسائلی دست به دست هم داده و فرهنگ ضد توریسم را ایجاد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشست خبری با موضوع عملکرد علوم پزشکی تبریز در رابطه با اقداماتی برای گسترس توریسم سلامت گفت: توریسم سلامت یک کلمه خیلی خوب و لاکچری است، ولی پشت پرده‌های زیادی دارد چرا که متاسفانه در دورانی از مطب تا تاکسی دست به دست هم داده و فرهنگ ضد توریسم را ایجاد کردند و حتی در این شهر فرهنگی تبیین شده بود که توریسم سلامت فرهنگی تناقض با ما دارند در حالیکه اکثر مراجعه‌کنندگان دنبال نماز و روزه و ادای واجبات خود بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد بهبود توریسم سلامت در تبریز هستیم که عمده دلیل آن مسائل مربوط به ارز و اقتصاد حاکم در کشور است، ولی باید از این فرصت استفاده کرد و تکریم توریسم سلامت و برابری تعرفه بین مریض ایرانی و خارجی انجام گیرد.

صومی با اشاره به مشکلات اورژانس بیمارستان کودکان و امام رضا (ع) تبریز گفت: با گسترش اورژانس امام رضا (ع)، بخشی از مشکلات حل خواهد شد چراکه فقط ۳۰ درصد مراجعه‌کنندگان به اورژانش این بیمارستان بستری می‌شوند.

ماجرای ورود گربه به بیمارستان و چادر زدن همراهان بیمار

وی ادامه داد: البته گا‌ها اخلاق رسانه‌ای رعایت نمی‌شود و با انتشار عکس‌هایی از قبیل "خوابیدن و چادر زدن جلوی بیمارستان" و "عکس گربه روی یک تخت از بیمارستان"، اقدام به التهاب‌سازی می‌شود که اصلا انصاف نیست چراکه ما موظف به درمان مراجعه‌کنندگان هستیم و تنها ظرفیتی که داریم ایجاد تخت برای یک نفر همراه است، ولی وقتی فردی از شهرستان با پنج نفر آمده است و ما فقط برای یک نفر همراه تخت داریم حتما مابقی اعضا یا باید در مهمانسرا، همراه‌سرا و هتل ساکن شوند، ولی برخی این کار را نکرده و جلوی بیمارستان چادر می‌زنند که برخورد با چنین موضوعاتی در حیطه مسئولیتی من نیست.

رئیس علوم پزشکی تبریز ادامه داد: متاسفانه هر کسی بخواهد یک گربه را رها کند، اولین محل مدنظر محوطه بیمارستان امام رضا است از این‌رو در این بیمارستان گربه‌های زیادی وجود دارد که یک بار در اتاقی باز بوده و گربه وارد اتاق بیمارستان شده بود و فردی از آن عکس کرفته و در فضای مجازی پخش کرده بود در حالیکه این یک بداخلاقی رسانه‌ای است که بدون توجه به خدمات شبانه‌روزی، بهداشت و تمیزی اتاق، فقط تمرکز به گربه روی تخت خالی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۵ سال گذشته نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ تخت افزایش یافته است، گفت: برنامه توسعه بیمارستان ۷۲۳ تخت، هزار تخت و تکمیل و تجهیز بیمارستان مردانی آذر برای کودکان را داریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار