۴۵ دانش آموز اوتیسم سیستان و بلوچستان مدرسه ندارند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: امسال برای نخستین بار ۴۵ نوآموز اوتیسمی بدو ورود به مدرسه در این استان شناسایی شدند که برای ادامه تحصیل نیازمند ساخت مدرسه با کمک خیران هستند.

۴۵ دانش آموز اوتیسم سیستان و بلوچستان مدرسه ندارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مریم حجتی نسب رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اوتیسم نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتار‌های ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود و علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است.

وی ادامه داد: کودکان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند و این اختلال ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این ۴۵ نوآموز اوتیسمی در شهرستان زاهدان، زابل و سراوان شناسایی شده اند گفت: یکی از خیران نیک اندیش زمینی در زاهدان برای ساخت مدرسه اختصاص داده است، اما ساخت و تجهیز آن با مشکلاتی رو به رو است که در صورت ورود خیران بسیاری از موانع رفع خواهد شد.

حجتی افزود: ضروری است با توجه به ادامه برنامه شناسایی کودکان اوتیسمی در سیستان و بلوچستان خیران این نهاد را در ارائه آموزش‌های لازم از طریق ساخت مدرسه و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز یاری دهند.

 هم اینک ۵۸ مدرسه برای کودکان استثنائی در سیستان و بلوچستان دایر است که ۲ هزار و ۹۳۱ دانش آموز در گروه‌های نابینا، ناشنوا، کم توان، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و ناسازگار در آن‌ها مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ع

۵۸ مدرسه برای کودکان استثنائی در سیستان و بلوچستان دایر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار