مدیرکل حج و زیارت استان سمنان خبرداد؛

اعزام ۳۵ کاروان استان سمنان در ایام عید نوروز به عتبات

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: متقاضیان اعزام به عتبات می‌توانند به دفاتر معتبر حج و زیارت مراجعه و از افرادی که فیش خود را واگذار می‌کنند خریداری و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، خلیل دل‌پاک مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: از دهم اسفندماه ساعت ۱۰ صبح ثبت‌نام کاروان های زیارتی حج به صورت اینترنتی در استان سمنان آغاز می‌شود و  اولویت ثبت‌نام با افراد دارای فیش تا تاریخ ۳۰ بهمن ۸۵ است لذا این افراد بعد از ثبت‌نام ظرف مدت ۷۲ ساعت به مدیران کاروان ها مراجعه و مدارک و وجه مورد انتظار( ۱۵ میلیون تومان) را واریز کنند.

وی بابیان اینکه فراخوان متقاضیان تا تاریخ ۱۵ اسفند ۸۵ اعلام می‌شود، افزود: افراد دارای فیش واریزی تا تاریخ ۲۹ بهمن ۸۵ می‌توانند از روز بیستم اسفندماه به کاروان ها مراجعه و در صورت داشتن ظرفیت خالی ثبت‌نام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بابیان اینکه ثبت‌نام حج فقط مخصوص افراد دارای فیش یا ودیعه است، ابراز داشت: متقاضیان می‌توانند به دفاتر معتبر حج و زیارت مراجعه و از افرادی که فیش خود را واگذار می‌کنند خریداری و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

دل‌پاک بابیان اینکه ۳۵ کاروان با ظرفیت هر کاروان ۳۸ الی ۴۰ نفر از ۲۴ اسفند لغایت هشتم فرودین ۹۸ به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، تصریح کرد: این سهمه به دفاتر زیارتی مجاز سطح استان توزیع و کاروان ها نیز تقریباً تکمیل‌شده است.

وی بابیان اینکه پکیج اعزام کاروان ها پنج، شش و هفت روزه به صورت هوایی و زمینی است، اضافه کرد: در اعزام زمینی افراد یک روز قبل از مبداء خارج و به سمت مرز مهران حرکت می‌کنند بعد از بیتوته در مرز، صبح روز بعد وارد عراق خواهند شد.

مدیر کل حج و زیارت استان سمنان بابیان اینکه قیمت‌ عتبات از دو میلیون تومان به صورت زمینی تا چهارمیلیون‌ تومان تومان به صورت هوایی است، ابراز داشت: با توجه به گران شدن نرخ ارز قاعدتاً هزینه‌ها نیز افزایش یافت که با پیگیری‌های صورت گرفته تلاش شد تا نهایت تخفیف برای عتبات اعمال شود و لذا امیدواریم زائران نیز با توجه به اینکه در جلسات آموزشی کاروان ها شرکت می کنند به توصیه‌های مدیر کاروان دقت کافی را داشته باشند.

دل‌پاک بابیان اینکه اعزام‌های هوایی از طریق فرودگاه بین‌المللی شاهرود در دست پیگیری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها و آمادگی لازم در این فرودگاه هنوز فراهم نیست لذا فعلا نمی‌توان برنامه‌ریزی برای آن داشت و در فاز دوم نیز هر هواپیمای پهن‌پیکر برای این سفر دارای ظرفیت ۱۶۰ نفره است و باید دید آیا استقبال به صورت رفت‌وبرگشت هر هفته با این تعداد در استان صورت می‌گیرد؟ که در این صورت مسئولان استان می بایست همکاری لازم را داشته باشند.

وی در خصوص راه‌اندازی قطار از استان سمنان به سمت مرز مهران نیز، اضافه کرد: در حال حاضر امکان اعزام به وسیله قطار در کشور عراق به صورت ریلی امکان ورود ندارد قاعدتاً باید از طریق اتوبوس یا سواری اتفاق بیفتد اگر شرایط مهیا، استقبال زائر مطلوب و راه‌آهن جمهوری اسلامی آماده این همکاری باشد می‌توان این اعزام‌ها را از سمنان تا مهران به صورت ریلی انجام داد.

انتهای پیام / گ

آغاز ثبت‌نام حج تمتع در استان سمنان

برچسب ها: عتبات ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.