الزام پوشش چادر در مسجد نصیرالملک شیراز

مدیر داخلی مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز گفت: استفاده از چادر در مسجد نصیرالملک شیراز الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عباس جاویدان مدیر داخلی مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز گفت: بر اساس ابلاغیه اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، استفاده از چادر برای ورود بانوان به این مسجد اجباری است و گردشگران از پانزدهم اسفندماه ۹۷ باید با این نوع پوشش وارد این مسجد تاریخی شوند.

وی افزود: در پی این ابلاغ، برای راحتی گردشگران خارجی و داخلی، شنلی شامل کلاه و آستین طراحی شده و این طرح، هزینه‌های زیادی را برای این مجموعه در پی داشته است.

جاویدان ادامه داد: ۵۰۰ شنل با رنگ‌های شاد و روشن در حال دوخت است، همچنین جایگاهی برای قرار دادن شنل‌ها تعبیه و برای جلوگیری از ازدحام، در‌های ورودی و خروجی این مسجد هم جدا شده است.

مدیر داخلی مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز گفت: هزینه‌ای برای این شنل‌ها از بازدیدکنندگان دریافت نخواهد شد، و با یکی از شرکت‌های خدماتی برای شست و شوی روزانه شنل‌ها قرارداد منعقد شده است.

جاویدان با اشاره به این که اجباری شدن استفاده از چادر تا کنون در هیچ مسجد تاریخی در کشورمان سابقه ندارد، اظهار داشت: این طرح در مسجد سلطان احمد استانبول ترکیه اجرا شده و موفقیت آمیز بوده است و امیدواریم در مسجد نصیرالملک نیز با موفقیت اجرایی شود.

وی گفت: متاسفانه برخی در گذشته، عکس‌های نامناسبی در مسجد نصیرالملک می‌گرفتند و آن‌ها را در فضا‌های مجازی مانند اینستاگرام منتشر می‌کردند که این مساله ناراحتی بازدیدکنندگان را در پی داشت.

مدیر داخلی مسجد نصیر الملک گفت: می‌کوشیم این طرح در مسجد به بهترین نحو اجرا شود تا بازدید کنندگان داخلی و خارجی دچار مشکل نشوند.

مسجد تاریخی نصیرالملک که در خیابان لطفعلی خان شیراز قرار دارد به دستور میرزا حسن علی خان، ملقب به نصیرالملک که از اعیان و اشراف این شهر بود، ساخته شد.

معمار این مسجد زیبا، محمد حسن معمار بود و مدت ساخت آن حدود ۱۲ سال و از سال ۱۲۵۵ تا ۱۲۶۷ خورشیدی طول کشید.

روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از این مسجد تاریخی بازدید می‌کنند و این تعداد در ایام عید نوروز به روزانه هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر افزایش می‌یابد.

بازی نور و رنگ در شبستان زیبای این مسجد به ویژه وجود کاشیکاری‌های هفت رنگ فیروزه ای، صورتی و شیشه‌های رنگی باعث شده است که این مسجد به مسجد صورتی نیز شهره شود.
انتهای پیام/م

استفاده از چادر برای ورود بانوان به مسجد نصیر الملک الزامی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار