۸۹ زوج شیعی و سنی آغاز زندگی مشترک را در کنگان جشن گرفتند

همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و هفته زن و به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، ۸۹ زوج شیعی و سنی کنگان آغاز زندگی مشترک شان را در سالن ورزشی شهدای ورزشکار این شهر جشن گرفتند.

۸۹ زوج شیعی و سنی آغاز زندگی مشترک را در کنگان جشن گرفتندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امام جمعه کنگان در این آیین گفت: پنجمین سال متوالی است که جشن ازدواج آسان در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی با قدردانی از کسانی که زمینه این کار خیر را فراهم کرده‌اند، افزود: فراهم کردن زمینه برای ازدواج آسان جوانان یک تکلیف و وظیفه همگانی است و همه باید زمینه را برای ازدواج آسان جوانان بویژه اقشار آسیب پذیر فراهم کنند.

وی همچنین با تشکر از مشارکت شرکت‌های مستقر در منطقه در برگزاری جشن ازدواج جوانان، بیان کرد: انتظار جدی این است همان‌گونه که مشکل ازدواج این جوانان حل شد مشکل اشتغال جوانان بیکار نیز حل شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی وام ازدواج از سال ۹۸ دو برابر و از ۳۰ میلیون به ۶۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

سکینه الماسی افزود: تلاش خواهیم کرد با کمک شرکت‌ها مشکل اشتغال جوانان بیکار تازه ازدواج کرده را حل کنیم.

فرماندار کنگان هم گفت:جامعه سالم و توسعه همه جانبه رهاورد ازدواج آسان است.

فتح‌الله نوروزی افزود: ۸۹ فقره جهیزیه و کمک ازدواج به همت فرمانداری، دفتر امام جمعه کنگان، بسیج سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، فاز ۱۳، شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد، شرکت پتروپالایش کنگان، اداره ورزش و جوانان و موسسات خیریه شهرستان و شهرداری‌های سه گانه به نوعروسان اهدا شد، که ارزش ریالی آن رقمی بالغ بر ۵۳۰ میلیون تومان است.

وی بیان کرد: فعال شدن مجمع خیرین برای ترویج ازدواج آسان در کنگان ضروری است.

مدیر محرومیت زدایی هلدینگ پتروشیمی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه نیز گفت: کمک به ازدواج آسان و نیز محرومیت زدایی سیاست مهم و راهبردی قرارگاه خاتم الانبیاء است.

معصومی افزود: تا کنون چند صد میلیون تومان در مناطق پیرامونی از جمله شهرستان‌های کنگان و عسلویه هزینه شده است و در روز‌های آینده نیز ۱۷۰۰ بسته معیشتی ویژه اقشار آسیب پذیر در شهرستان کنگان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ک

جشن ازدواج آسان در کنگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.