برگزاری اولین دوره مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه در شرق اصفهان

اولین دوره‌ی مسابقات منطقه‌ای محاسبات ذهنی با چرتکه، انتخابی تیم استانی ۱۶ اسفندماه درشرق اصفهان برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمانه مالکی، مجری برگزاری مسابقات و نماینده موسسه ذهن نو گفت:به‌منظور نیل به این امر و تسهیل یادگیری، وسیله‌ای شبیه «چرتکه» وارد فرایند آموزشی شده که مورد استقبال دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفته است
مالکی افزود: آموزش چرتکه در درس ریاضی بر خلاقیت و خود‌کارآمدی دانش‌آموزان و باعث بهبود خلاقیت و خودکارآمدی می‌شود؛ بنابراین، با آموزش چرتکه می‌توان مهارت‌ها و توانایی‌های خلاقیت در ریاضی و خودکارآمدی کودکان را افزایش داد.

 
مالکی برگزاری این مسابقات را در سه سطح و در رده سنی ۷ تا ۱۲ سال عنوان کرد و بیان کرد:شرکت کنندگان در ده دقیقه فرصت دارند ۱۲۰ سوال را ذهنی یا با چرتکه حساب کنند و برترین‌ها پس از گزینش به مسابقات استانی و سپس کشوری اعزام می‌شوند.
 
به گفته وی، محاسبه با چرتکه باعث فعال شدن نیم کره راست و چپ مغز وافزایش سرعت در محاسبات و در نهایت بالا رفتن قدرت تمرکز در دانش آموزان می‌شود.
 
مسابقات چرتکه منطقه‌ای موسسه ذهن نو به نمایندگی آموزشگاه آریاتیک ۱۶ اسفندماه در شهر کوهپایه برگزار و شرکت کنندگان از شهر‌های هرند، ورزنه، تودشک، سجزی، کوهپایه و روستای جزه در این دوره حضور می‌یابند.
 
انتهای پیام/م 
 

برگزاری اولین دوره مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه در شرق اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.