مدیر کل منابع طبیعی فارس:

نهال کاری ۱۱ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان فارس

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت: امسال در اقدامی ویژه با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در ۱۱ هزار هکتار از عرصه مراتع و جنگل‌ها با اعتباری بیش از ۷ میلیارد تومان بذرکاری و نهال‌کاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس در نشست خبری، گفت: امسال در اقدامی ویژه با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در ۱۱ هزار هکتار از عرصه مراتع و جنگل‌ها با اعتباری بیش از ۷ میلیارد تومان بذرکاری و نهال‌کاری انجام شده است، که به نوع خود اقدام برجسته ای است و شاهد سبز شدن این عرصه ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال در بخش سازه‌ای آبخیزداری ۳۴ پروژه در ۲۳ شهرستان استان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان اجرا و افتتاح شد، افزود:  مابقی در هفته درختکاری به بهره‌برداری می‌رسد و ارزش آن‌ها در کنترل سیلاب‎‌ها است.

بوستانی با اشاره قاچاق چوب در استان، ادامه داد: برخوردهای زیادی بین نیروهای یگان حفاظت و قاچاقچیان رخ می دهد و ماهانه ۴۰ تن محموله جنگلی قاچاق کشف و ضبط می شود.

وی بیان کرد: در ۱۰ ماهه منتهی به پایان دی‌ماه ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۷۵ پرونده تخلف رفع تصرف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اظهار داشت: در آستانه روز ملی درختکاری، ۴۰۰ هزار اصله درخت برای توزیع بین شهروندان آماده شده است.

وی با اشاره به وجود ١٠ میلیون و ٣٠٠ هزار عرصه منابع طبیعی با ارزش فارس، بیان کرد: گستردگی اراضی و مراتع تحت پوشش اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس موجب ارتباط با همه آحاد جامعه شده است.

بوستانی، به ترمیم و توسعه پوشش گیاهی به عنوان یکی از سیاست‌های این اداره‌کل در سال ٩٧ هم اشاره و اضافه کرد: پوشش جنگلی فارس به دلیل قرار گرفتن در خط خشکی بسیار حائز اهمیت است، از این رو این مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر دو هزار هکتار بذرکاری در راستای اجرای طرح جنگلانه توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

بوستانی به بخش حفاظت از مراتع تحت مدیریت هم اشاره و عنوان کرد: گشت مراقبت با حفر ۴۲ کیلومتر کانال حفاظتی اراضی، مانع از پیشرفت دخل و تصرفات غیرقانونی شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از دو هزار و ۴۰۰ طرح مرتع داری در سطح فارس، خاطرنشان کرد که بخش قابل توجهی از آن‌ها به جهت حفاظت از عرصه‌ها به بهره‌برداران واگذار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس به اخذ سند مالکیت اراضی تحت شش به نام دولت هم اشاره و با بیان اینکه ٩ میلیون و ٢٠٠ هزار هکتار از اراضی فارس دارای سند مالکیت بودند.

شهرداری در شیراز ۴۰ هزار نهال توزیع می‌کند

میرزاوند رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز همچنین از برنامه ریزی برای توسعه فضای سبز شهری شیراز خبرداد و گفت: این برنامه با همکاری شهرداری‌های مناطق ۱۱ گانه این شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: در تمامی این مناطق با برپایی ایستگاه‌های ویژه بیش از یک میلیون نهال گل توزیع و کاشته خواهد شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این شهرداری توزیع ۴۰ هزار اصله نهال را با مشارکت گروه‌های مردم نهاد در دستور کار خود دارد.
انتهای پیام/ب

نهال کاری در عرصه های منابع طبیعی فارس

برچسب ها: محیط زیست ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار