شکارچی گرگ در دام محیط بانان کهگیلویه بویراحمد/جریمه ۵۰ میلیون ریالی برای شکار گرگ

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: با صدور رای قطعی متخلف شکار یک قلاده گرگ به ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

شکارچی گرگ در دام محیط بانان کهگیلویه بویراحمد/جریمه ۵۰ میلیون ریالی برای شکار گرگمحسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،گفت: اوایل سال جاری، کشف لاشه یک قلاده گرگ در منطقه آزاد آب توت شهرستان دوگنبدان، توسط یک دوستدار حیات وحش به محیط زیست شهرستان گچساران گزارش داده می‌شود.

وی افزود: محیط بانان بلافاصله به منظور پی گیری ماجرا، شناسایی و دستگیری شکارچی خاطی، عازم منطقه می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: مامورین یگان حفاظت، شناسایی هویت فرد متخلف را در دستور کار خود قرار داده و موفق می‌شوند پس از یک هفته تحقیق، فرد متخلف را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی نمایند.

وی ضمن تشکر از همکاری دستگاه قضا با یگان حفاظت این شهرستان افزود: متهم در مراجع قضایی شهرستان و تجدید نظر استان به پرداخت جریمه شکار یک قلاده گرگ محکوم می‌شود.

جعفری نژاد جریمه حقوقی درنظر گرفته شده برای هر قلاده گرگ را ۴۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: این شکارچی علاوه بر پرداخت ۱۰ میلیون ریالی جزای کیفری جرم، مستوجب پرداخت ضررو زیان وارده به محیط زیست نیز  شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: گرگ‌ها از نزدیک شدن به حریم انسان‌ها خودداری می‌کنند و فقط در مواقعی که از یافتن شکار نا امید شوند به ناچار به منظور تغذیه به حریم روستا‌ها و شهر‌ها نزدیک می‌شوند.

وی اظهار داشت: گرگ‌ها اغلب از جوندگان تغذیه می‌کنند و اگر روستائیان و شهروندان از رهاسازی لاشه حیوانات و زباله در اطراف روستا‌ها و شهر‌ها خودداری کنند به حتم این گونه جانوری نیز به سکونتگاه انسان نزدیک نخواهد شد.

 انتهای پیام/غ

متجاوز به حیات وحش در دام پلیس

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.