آموزش در مدارس بهترین راه حل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: آموزش در مدارس بهترین راه حل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جمع مدرسان آموزش خانواده با بیان اینکه مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه علل و عوامل مختلفی دارد، افزود: بهترین راه حل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش دانش آموزان در مدارس است.

وی با عنوان اینکه آسیب‌های اجتماعی امروزه به یک بحث جدی در جامعه تبدیل شده است و باید بصورت علمی ورود پیدا کنیم، خاطر نشان ساخت: خشونت و اعتیاد جزو اصلی‌ترین معضلات اجتماعی استان می‌باشد، که می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسان آموزش خانواده در جهت کاهش آن اقدام کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه موثرترین مکان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مدرسه است، بیان داشت: مدیران و مربیان برای اینکه بتوانند دانش آموزان را آگاه به آسیب‌های اجتماعی بکنند بایستی سه فاکتور، درک درست از آسیب ها، شناخت عامل آسیب‌های اجتماعی و انتقال آن به دانش آموزان و اولیا را در نظر بگیرند.

به گفته خدادای مهارت‌های ۱۰ گانه رفتاری را باید به دانش آموزان آموزش دهیم.

وی عنوان کرد: بایستی عوامل موثر در بروز آسیب‌های اجتماعی را بگونه‌ای به دانش آموزان تفهیم کنیم که هم موجب هدایت آنان شود و هم بدآموزی نداشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، هشت مورد کارگاه تربیت مدرس ۲۳ مهارت فرزند پروری در استان برگزار شده است، گفت: ۲۵۰ نفر از مدرسین آموزش خانواده در این کارگاه‌ها شرکت کرده اند.

منصور صاحب افزود: پیش بینی می‌شود تا آخر سال تحصیلی جاری این مدرسین بتوانند به ۶۰ هزار نفر از اولیا را در سطح استان تحت پوشش برنامه آموزشی مهارت‌های فرزند پروری قرار بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: این برنامه بصورت مشترک توسطه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و اداره کل آموزش و پرورش اجرا می‌گردد.

انتهای پیام/ح

موثرترین مکان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مدرسه است

برچسب ها: مدارس ، آسیب اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.