سرمایه گذاری عظیم فولکس واگن برای توسعه خودروهای خودران

شرکت فولکس واگن مبلغ بسیار زیادی را برای سرمایه گذاری در صنعت خودروهای خودران شرکت فورد اختصاص داده است.

سرمایه گذاری عظیم فولکس واگن برای توسعه خودروهای خودران /دپوییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان با همکاری شرکت فورد آمریکا به طور جدی صنایع خود را در حوزه خودرو‌های خودران گسترش می‌دهد.

فولکس واگن در راستای تولید و توسعه خودرو‌های خودران بیش از ۱.۷ میلیارد دلار در شرکت فورد سرمایه گذاری کرده است. خبر این همکاری اولین بار از سوی وال استریت ژورنال منتشر شد، ولی در متن آن تنها به کلیات پرداخته شد و از ذکر جزییات خودداری گردید. البته این روزنامه تاکید کرده است هنوز دو شرکت فولکس واگن و فورد جزییات این همکاری را اعلام نکرده‌اند.

آنچه در جریان این قرارداد مابین دو غول خودروسازی جهان بسیار متمایز است، تلاش همه جانبه این شرکت‌ها برای تولید خودرو‌های خودران و سلطه بر بازار این خودرو‌ها در جهان است. به طور حتمی فولکس واگن و فورد به خوبی درک کرده‌اند که خودرو‌های آینده تنها از لحاظ ظاهری به خودرو‌های امروزی شباهت دارند و مردم تمایل چندانی به استفاده از وسایل نقلیه که به وسیله راننده کنترل می‌شوند، ندارند.

سرمایه گذاری عظیم فولکس واگن برای توسعه خودروهای خودران /دپویی

مدیران این دو شرکت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: "پیشرفت‌های خوبی در زمینه تولید خودرو‌های خودران حاصل شده است، ولی هنوز راه زیادی تا تکامل کامل باقی مانده و ما درصدد هستیم به زودی خودرو‌هایی با قابلیت‌های برتر تولید و در اختیار مشتریان قرار دهیم. این چنین همکاری‌هایی در جهان امروز دیگر تعجب ندارد و مطمئنا مردم از آن استقبال می‌کنند."

اخیرا خبر‌هایی از همکاری BMW و مرسدس بنز در زمینه ساخت و تولید خودرو‌های خودران نیز منتشر شد، ولی هنوز هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده است. شاید در وهله اول به نظر برسد خودرو‌های خودران مالکیت و حس واقعی رانندگی در خودرو را از بین می‌برند، ولی مطمئنا چنین نیست و راننده هر وقت که بخواهد می‌تواند کنترل خودرو را به دست بگیرد.


بیشتر بخوانید: خودروهای خودران آینده رانندگی و صنعت خودروسازی را متحول می‌کند


انتهای پیام/

فولکس واگن با همکاری فورد، خودرو خودران می‌سازد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار