معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران:

صید ماهی در دریای خزر آغاز شد

کاکولکی گفت: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، امسال صید ماهیان در دریای خزر ۱۰ روز زودتر آغاز شد.

صید ماهی در دریای خزر آغاز شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شاپور کاکولکی، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار کرد: امسال صید ماهیان استخوانی در دریای خزر با یک هزار صیاد و با روش پره از ۵ مهر آغاز شد و هم اکنون ادامه دارد.

وی افزود: از ۳۶۷۵ تن صید ماهیان استخوانی، ۴۴ درصد آن ماهی سفید بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته و ۵۳ درصد دیگر صید ماهی کفال است که ۵۶ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش را نشان می‌دهد.

کاکولکی ادامه داد: از این میزان صید ماهیان استخوانی، ۱۳۸۵ تن سهم استان گیلان، ۲۰۷۵ تن سهم استان مازندران و حدود ۲۱۵ تن سهم گلستان است.

به گفته این مقام مسئول سهم صید استان‌های گیلان، مازندران و گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸۹ درصد، ۶۱ درصد و ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که افزایش صید موجب شده سرانه صید هر شرکت تعاونی پره در استان‌های شمالی به ۳۱ تن برسد، تصریح کرد: سرانه صید این شرکت‌های تعاونی نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از افزایش ۶۷ درصدی برخوردار شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه افزود: در مدت مشابه سال قبل سرانه صید این تعاونی‌ها ۱۸.۵ تن بود.


بیشتر بخوانید:  صید ۱۸ هزارتن ماهیان استخوانی تا فروردین ماه/ به دنبال افزایش چشمگیر صید نیستیم


وی رهاسازی بچه ماهی و تکثیر طبیعی و شرایط آب و هوایی را از دلایل عمده افزایش صید ماهیان استخوانی در دریای خزر اعلام کرد.

کاکولکی با اشاره به اینکه امسال با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، صید ماهیان در دریای خزر ۱۰ روز زودتر آغاز شد، گفت: بخش مهم صید ماهیان استخوانی در اسفند و نیمه اول فروردین انجام می‌گیرد.

وی درباره رهاسازی بچه ماهی نیز اظهار کرد: معمولا سالانه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون قطعه از انواع بچه ماهی‌های استخوانی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رها می‌شود.

معاون سازمان شیلات ایران در پایان تصریح کرد: صیادان همانند سنوات گذشته در زمینه تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی مشارکت فعال داشته باشند و قوانین و مقررات مدیریت ماهیگیری مسوولانه را رعایت کنند تا نتایج آن را در سبد صید خود ببینند.

انتهای پیام/

مشارکت صیادان در زمینه تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار