چالش دخالت آقایان در فوتبال بانوان جدی شد

حضور مشاوران فنی مانند حسین عبدی و علی رعدی در تیم های ملی فوتبال و فوتسال بانوان این روز ها به چالشی برای نربیان بانو تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از مربیان بانو با این روند موافق نیستند و جسته و گریخته اعتراضات خود را به صورت مستقیم و غیر مستقم بیان می کنند و سوالاتی در ذهنشان نقش بسته که فدراسیون فوتبال باید پاسخ آنها را بدهد؟

دلیل حضور این آقایان در فوتبال بانوان چیست؟

آیا آن ها به فکر همکاری با بخش بانوان هستند یا می خواهند اداره بخش بانوان را از دستشان بگیرند؟

آقایان چه نقشی می توانند در فوتبال و فوتسال بانوان داشته باشند که بانوان از این امر مستاصل هستند؟

از گوشه و کنار شنیده می شود برخی مربیان خانم فوتبال و فوتسال کشور از حضور آقایان در فوتبال بانوان ناراحتند و این را یک نوع بی احترامی به خودشان می دانند و معتقدند آقایان اگر اینقدر در فوتبال توانمند هستند و مشاوران فنی خوبی می باشند چرا کاری برای فوتبال مردان نمی کنند؟

فدراسیون فوتبال ایران اگر تا این حد به مشاوران فنی آقا که در حوزه بانوان فعالیت می کنند اعتماد دارد چرا از این گزینه ها برای هدایت تیم های ملی مردان استفاده نمی کند؟

به نظر می رسد بهتر است فدراسیون فوتبال ایران به همین مشاوران فنی آقا که در تیم های ملی بانوان همه کاره هستند اعتماد کند تا آن گلی را که می خواهند بر سر بانوان بزنند بر سر آقایان بزنند و فوتبال بانوان حتی برای مدتی اندک یک نفس عمیقی از دست آن ها بکشد.

شهناز یاری سرمربی جدید تیم ملی فوتسال بانوان که به جای شهرزاد مظفر هدایت تیم ملی را عهده دار شده است در اولین اردو تیم ملی بعد از حدود۱۷۰ روز بی تکلیفی تیم ملی حاضر نشد و علت این کارش را در مصاحبه ای منتشر کرد که خلاصه آن به شرح زیر است:

شهناز یاری در گفت و گو با پایگاه خبری ورزش زنان در مورد اظهار نظر پیرامون وضعیت مربیگری تیم ملی فوتسال بانوان اظهار کرد: در تمام ادوار گذشته از حضور مدیر فنی مرد استقبال کرده ایم و حضور و مشاوره آن ها راهگشای تیم ملی فوتسال بانوان بوده است و قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا نتیجه همدلی و همکاری مشاوران و مربیان تیم ملی بوده است و شکی در این مسئله وجود ندارد اما چه شده که اکنون سرمربی زن در تیم ملی جدید حذف گردیده است؟

او اضافه کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم مکه نقش و جایگاه زن در یک کشور اسلامی از اهمیت ویژه برخوردار بوده است و همواره زنان از ارکان سازنده کشورمان به حساب می آیند و من نیز هیچ مشکلی با مشاوره با آقایان کاربلد فوتسالی ندارند و استقبال می کنم. در مورد کمیته فنی نیز به همین شکل است. به کمیته فنی و تک تک اعضای آن احترام می گذارم و حرف من فقط این است که به زنان اعتماد کنید.

مربی تیم قهرمان لیگ برتر گفت: ما در تحقق آرمان های انقلاب و حضور و مشارکت زنان موفق در جامعه و حفظ جایگاه آن ها تلاش می کنیم نه این که با خرد جمعی آن ها را حذف کنیم.سوال من این است که بازیکنان تیم ملی توسط چه کسی دعوت شدند؟ ما با کمترین امکانات در پشت درهای بسته دوبار به قهرمانی آسیا رسیدیم و چه افتخاری از این بالاتر آن هم در شرایطی که هدایت تیم ملی را زنان بر عهده داشتند.

یاری عنوان کرد: سوال من از کمیته فنی این است که کجای دنیا تیم ملی بدون سرمربی کارش را شروع می کند و لیست تیم ملی توسط چه کسی انتخاب شده است. آقای رعدی طی تماسی دو روز قبل از فینال از من لیست تیم ملی را خواستند چون هیچ گونه اطلاعاتی از بازیکنان در طول لیگ و حتی بازیکنان ملی در ادوار گذشته نداشتند اما من به عنوان یک مربی حرفه ای سعی کردم خودم را از حاشیه انتشار زودهنگام لیست تیم ملی دور نگه داشته تا با بازیکنانم را آماده فینال کنم. آیا شایسته نبود کمیته فنی یک هفته صبوری می کرد؟

او با طرح این پرسش که آیا این اصولی است مدیر فنی از مربی ای که در آستانه دیدار حساس فینال است لیست بازیکنان ملی را بخواهد گقت: چگونه خرد جمعی به این نتیجه رسیده که تیم ملی نمی تواند توسط یک زن هدایت شود؟ من به ایده های کمیته فنی احترام می گذارم و متواضعانه در برابر مردم عزیزمان اعلام می کنم برای اعتلای پرچم مقدس ایران هوادار تیم ملی هستم و از تیم ملی حمایت می کنم.

گزینه مربیگری تیم ملی فوتسال همچنین گفت: تیم ملی بدون من یا با من به کار خود ادامه می دهد. تیم ملی ارث پدری من یا هر شخص دیگری نیست. خیلی ها با یک امضا می آیند و با یک امضا می روند و تیم ملی می ماند و عشقی که مردم به آن دارند. عمیقا امیدوارم آینده تیم ملی به سمتی پیش برود که باعث سرافزاری ما باشد. این را یک فصل الخطاب می دانم و تیم ملی را که به سکوت و آرامش نیاز دارد به عنوان یک هوادار حمایت می کنم اما موضعم در مورد لزوم میدان دادن به زنان قابل چشم پوشی نیست.

با وجود اختلافات اخیر در مورد حضور مشاوران آقا در تیم ملی بانوان باید دید حرف شهناز یاری به کرسی می نشیند یا فدراسیون بر حضور مشاوران آقا در تیم های بانوان اصرار می ورزد؟


بیشتر بخوانید:

داوران دیدار‌های تدارکاتی بانوان ایران و بلاروس اعلام شد

قطر رسما میزبان مسابقات انتخابی المپیک فوتبال بانوان شد

هدف ما صعود از گروه است


انتهای پیام/

چرا آقایان در فوتبال بانوان دخالت می کنند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار