ادعای مقامات آمریکایی درباره افزایش حملات هکری کره شمالی

برخی مقامات آمریکایی مدعی هستند با شکست نشست هانوی، حملات هکری کره شمالی به بانک‌های دیجیتالی برای تامین کسری بودجه پیونگ‌یانگ افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، برخی مقامات آمریکایی مدعی هستند که کره شمالی با کمبود بودجه ناشی از تحریم‌های بین المللی و آمریکا مواجه است و احتمال دارد برای جبران کسری بودجه خود شمار حمله‌های هکری به موسسات مالی و تجاری در آمریکا و دیگر کشور‌های جهان را افزایش دهد.

آن‌ها همچنین مدعی شده اند که علت شکست نشست سران واشنگتن و پیونگ یانگ که بدون هیچ توافق و اعلامیه‌ای پایان یافت صرفا به خاطر درخواست پیونگ یانگ برای لغو کامل تحریم‌ها بوده است.

آنتونی فرانت، مسئول سابق بخش امنیت سایبری اف‌بی‌آی و کاخ سفید با مطرح کردن ادعایی گفت: کره شمالی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک دزد بامهارت و ماندگار بانک‌های دیجیتالی است. واضح است که جریمه اقتصاد جهانی، کره شمالی را مجبور به استفاده از روش‌های جایگزین برای کسب درآمد کند.

جان دیمرس، معاون دادستان کل امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا نیز ادعا کرده سرقت از بانک‌های اینترنتی بخش مهمی از فعالیت‌های هکری کره شمالی در فضای مجازی است. او در اظهاراتی ادعایی گفت: آن‌ها سخت به پول احتیاج دارند. این [سرقت اینترنتی] راهی مناسب برای به دست آوردن پول است؛ بنابراین اگر بخواهند بانکی را انتخاب کنند، ترجیح می‌دهند از بانک‌های بزرگ با پیشرفته‌ترین امنیت سایبری شروع کنند.

در پی آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، آمریکا با اعمال فشار بر سازمان ملل، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه پیونگ یانگ وضع کرد. نشست دوم بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته در هانوی، پایتخت ویتنام برگزار شد. بنا به اعلام مقامات واشنگتن و پیونگ یانگ، نشست دوم سران دو کشور با شکست مواجه شد، اما دو طرف درباره دلایل شکست این گفتگو‌ها اظهارات متناقضی ارائه دادند. ترامپ می‌گوید کیم خواستار رفع کامل تحریم‌ها بود، اما «ری یونگ هو»، وزیر خارجه کره شمالی گفته است پیونگ یانگ تنها خواستار رفع برخی از تحریم‌ها شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار