هزینه ۱.۵ میلیارد تومانی برای استقبال از بهار در بیرجند

شهردار بیرجند گفت: یک و نیم میلیارد تومان برای استقبال از بهار با هدف گل کاری، نورپردازی، خط کشی معابر، کاشت درخت و درختچه در شهر بیرجند هزینه می‌شود

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛  جاوید در جلسه شورای شهر بیرجند گفت: برای بهبود وضعیت ترافیکی خیابان‌های شهر منتظر تهیه طرح جامع ترافیکی شهر بیرجند هستم تا هرگونه تغییری که قرار است در این زمینه انجام شود براساس این طرح اجرایی شود.

وی با تاکید برخورد جدی با تخلفات کارکنان شهرداری افزود: کمیته انضباطی شهرداری با تخلفات اخلاقی و اداری کارکنان به شدت و بدون هیچ گونه تعارفی برخورد می‌کند و تاکنون دو پرونده در این زمینه تشکیل و برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

لزوم ایجاد جایگاه پسماند در بیرجند
شهردار بیرجندادامه داد: در زمینه مدیریت پسماند‌ها ایجاد جایگاه پسماند در اولویت قرار دارد و با پیمانکار برای جمع‌آوری زباله قرارداد منعقد شده که در چند روز آینده در تعدادی از محلات بیرجند این کار شروع می‌شود.

جاوید بیان کرد: اولویت اول در شهرداری پرداخت مطالبات مردمی است که به صفر رسیده و پرداخت مطالبات بیمه، مالیات و بازنشستگان هم در اولویت دوم قرار دارد که آن‌ها هم پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: یک و نیم میلیارد تومان برای استقبال از بهار در شهرداری با هدف گل کاری، نورپردازی، خط کشی معابر، کاشت درخت و درختچه هزینه می‌شود.

جاوید از افتتاح چهارشنبه بازار جدید در ۲۲ اسفند و اجرای طرح درخت کاری ۱۵ اسفند در باغ ملی بیرجند با حضور استاندار خبر داد افزود: شریان‌های اصلی و ورودی شهر بیرجند وضعیت مناسبی ندارد و قرار استبا استفاده از سنگ‌ها و مصالح بومی استان نسبت به بهسازی و زیباسازی آن اقدام شود.

جاوید با بیان اینکه به این منظور سنگ کاری بلوار شهدای عبادی به طول ۲ هزار متر در حال انجام  است و تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده که بعد از اتمام سنگ کاری و نورپردازی، برای گلکاری  بلوار در چند روز آینده اقدام می‌شود افزود:  اقدام برای بهسازی ورودی بیرجند از سمت بلوار امام رضا (ع)  انجام شده و ساخت دروازه قرآن به عنوان در ورودی شهر و ایجاد فضایی برای اسکان، استراحت و اقامت مسافر در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با توجه به این که معبر فرزان در چند روز قبل قیرپاشی شد با مساعد شدن شرایط آب و هوایی نسبت به آسفالت آن اقدام می‌شود تا  قبل از پایان سال بازگشایی شود.

شهردار بیرجند تصریح کرد: برای زیباسازی میدان آیت‌الله عبادی با ۲۵ هزار مترمربع مساحت تاکنون دو مزایده برگزار شده و دو طرح ارائه شده است، اما در شرایط اقتصادی فعلی نمی‌توان با توجه به محدودیت‌های موجود کاری انجام داد و سال آینده این کار عملی می‌شود.

برخورد جدی‌تر با تخلفات ساختمانی

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز با بیان اینکه به درخواست مردم شهرداری نسبت به زیباسازی میادین و معابر شهری اقدام کرده است گفت: با اقدامات زیربنایی که در حال انجام است این کار‌ها سال آینده برای مردم بیشتر مملموس می‌شود.

رضا حسنی‌صفت عضو دیگر شورای شهر بیرجند نیز بیان کرد: با توجه به اینکه یک درصد از بودجه هر سازمانی می‌تواند به بحث ورزش اختصاص یابد از شهردار درخواست تقویت کمیته ورزش را داریم.

وی یادآور شد: برخورد جدی‌تر با تخلفات ساختمانی و اطلاع رسانی برخورد با این تخلفات، برنامه‌ریزی برای پرداخت برخی از معوقات کارکنان شهرداری که از دوره‌های قبل باقی مانده و نظارت بر پروژه‌های در حال ساخت باید جدی‌تر مدنظر باشد.

عضو شورای شهر بیرجند گفت: در حال حاضر و در دوره مدیریت جدید شهرداری حقوق کارکنان به موقع پرداخت می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

افتتاح چهارشنبه بازار جدید بیرجند

برچسب ها: شهرداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.