طالبان: پس از اتمام مذاکرات با آمریکا، گفتگوهای بین الافغانی را آغاز می کنیم

سخنگوی هیات مذاکره کننده طالبان اعلام کرد که در پنجمین دور گفتگوهای این گروه با نمایندگان آمریکا، درباره خروج نظامیان آمریکایی و همچنین گفتگوهای بین‌الافغانی بحث می شود.

طالبان: پس از اتمام مذاکرات با آمریکا، گفتگوهای بین الافغانی را آغاز می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل شاهین، سخنگوی هیات مذاکره کننده طالبان اعلام کرد که در پنجمین دور گفتگوهای این گروه با نمایندگان آمریکا، درباره خروج نظامیان آمریکایی و همچنین گفتگوهای بین‌الافغانی بحث می شود.

سهیل شاهین اظهار داشت که طالبان هنوز حکومت افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد اما از سویی تاکید کرد که طالبان در مرحله‌های بعدی با افغان‌ها گفتگو خواهد کرد.

سخنگوی هیات مذاکره کننده طالبان افزود: «از نظر ما این گفتگوها دو بعد دارد؛ یکی بعد خارجی که شامل گفتگو با آمریکا در مورد خروج از افغانستان و همچنین اطمینان آن‌ها از این مساله می‌شود که افغانستان در برابر آنان و متحدان‌شان استفاده نشود؛ پس از آن، شامل بعد داخلی می‌شود که ما با افغان‌ها گفتگو خواهیم کرد».

وی همنین تاکید کرد که این گروه به‌دنبال از بین بردن نهادها و بازگشت به گذشته نیست و تنها می‌خواهد در این نهادها از جمله ارتش، اصلاحاتی به میان آید.

پیش از این شیرمحمدعباس استانکزی، رئیس هیات مذاکره کننده طالبان، خواستار منحل‌شدن ارتش افغانستان شده بود اما سپس او نیز در دومین نشست مسکو از این سخن عقب نشینی کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار