رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر در سال ۹۷ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال ۹۷ که امروز (یکشنبه ۱۲ اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت با برنامه‌ریزی‌های دقیق توانست در راستای پاکسازی معابر و دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر اقدامات مناسبی را انجام دهد.

وی با اشاره به شناسایی و انهدام ۶۱ باند در تهران افزود: در این راستا بیش از ۷۲۰ قاچاقچی که به صورت سازمان یافته فعالیت داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ بخشنده تصریح کرد: در حوزه شناسایی و دستگیری توزیع کنندگان موادمخدر بیش از ۷۰ هزار نفر را شناسایی کردیم که بخش زیادی از این دستگیری‌ها مربوط به معتادان متجاهر است.

وی افزود: در بحث کنترل محور‌های مواصلاتی پایتخت (۱۴ محور) با اعزام تیم‌های گشت ضربت توفیق‌های خوبی داشتیم و شبانه روزی در حال خدمت هستیم تا این محدوده‌ها را کنترل کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با اشاره به وجود بیش از ۲۰ هزار معتاد متجاهر در پایتخت گفت: ۵ هزار نفر از معتادان متجاهر کارتن خواب هستند که باید این افراد ساماندهی شوند و وضعیت سرویس دهی به این افراد نیز باید بهبود یابد.

وی افزود: بیش از یک هزار نفر از افراد جمع آوری شده از مهاجران افغانستانی هستند که ما این افراد را جمع آوری کردیم و سعی در بازگرداندن این افراد به کشور خودشان داریم.

سرهنگ بخشنده بیان کرد: افراد منع پذیرش در جمع آوری‌ها تعیین تکلیف نمی‌شوند و این موضوع پلیس را دچار چالش کرده است، لذا از مراکز درمانی و وزارت بهداشت درخواست داریم تا به این موضوع ورود کند و پذیرش این افراد را به عهده بگیرند.

وی افزود: کمتر از ۱۰۰ کودک را جمع آوری کردیم که باید این افراد تعیین تکلیف شوند، ضمن اینکه این کودکان اعتیاد ندارند و صرفا دچار مشکل بی خانمانی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت گفت: در سال جاری بیش از ۱۲ باند در فضای مجازی شناسایی و منهدم شدند، به عنوان مثال باندی که در ۵ استان کشور به صورت همزمان در زمینه تبلیغ موادمخدر در فضای مجازی جهت اغفال افراد و به ویژه دانش آموزان فعالیت داشتند، ۸ نفر از اعضای اصلی آن دستگیر شدند.

وی افزود: فرماندهی تهران بزرگ در پاکسازی شعاع مدارس در بین سایر استان‌ها موفق عملکرده است و تمامی مدارس تهران و بیشتر شهرک‌های حاشیه‌نشین را تحت کنترل و نظارت خود درآورده است و در راستای این فعالیت‌ها توانست بیش از ۲۰ کیلوگرم موادمخدر را از خرده فروشان در شعاع ۱۰۰۰ متری این مناطق کشف کند.

سرهنگ بخشنده گفت: ۸ قاچاقچی موادمخدر صبح امروز در حالی که در پوشش بار سیب زمینی در حال قاچاق ماده مخدر تریاک به پایتخت بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: برآورد ما برای حضور معتادان متجاهر زن در پایتخت ۱۰۰۰ نفر است که ظرفیت برای پوشش این افراد کمتر از این میزان است.


بیشتر بخوانید: کشف ۳۰ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بطری‌های آب معدنی


سرهنگ بخشنده اضافه کرد: ما در پایتخت مرکز مادر و کودک داریم، اما این مرکز جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه ۷۲۰۰ نفر از معتادان متجاهر پایتخت در حال بازپروری هستند، افزود: ۶۰۰ نفر از این افراد در مرکز مهر سروش در حال نگهداری و بازپروری هستند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد فعالیت ما اطلاعاتی است، بیان کرد: وظیفه اصلی پلیس مقابله با دانه درشت‌ها است، اما قاچاقچیان از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند، بنا به مطالبات شهروندان ما وظیفه داریم که با خرده فروشان نیز برخورد کنیم.

وی افزود: ۱۵ تن و نیم کیلوگرم از مواد مکشوفه در پایتخت کشف شده است که بیشترین ماده کشف شده تریاک است، پس از آن هروئین، حشیش و گل در رده‌های بعدی کشفیات ما قرار دارند.

سرهنگ بخشنده خاطرنشان کرد: متأسفانه مصرف ماده مخدر گل رو به افزایش است.

انتهای پیام/

تشریح اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید خدمت شما عرض مینمایم.توروبخدا اگه میتونید سری هم به سرآسیاب خیابان ورزش بزنید تو هر کوچه ساقی مواد مخدر داره .وشبانه روز از پشت پنجره خانوادگی جنس ردمیکنن.باتشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
خدا به همه ی ما رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
باید اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
ما تو یکی از منطقه های تهران زندگی میکنیم دیشب ارازل و اوباش یه محل دیگه اومدن با تفنگ وشلیک 20 تا 30 تا تیر هوایی فحاشی مثل فیلمای تگزاسی ایجاد رعب و وحشت کردن و رفتن
آخرین اخبار