در نشست علمی آمریکا در مسیر افول مطرح شد؛

کاهش اعتماد عمومی در آمریکا با افول ارزش های اخلاقی

استاد دانشکده علوم اجتماعی گفت:کاهش اعتماد عمومی در آمریکا ارتباط مستقیمی با افول ارزش های اخلاقی در این کشور دارد.

 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام سید رضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی با اشاره به افول فرهنگی در آمریکا اظهار کرد:بحث افول آمریکا ناظر به مسائل درونی است زیرا این کشور از ابتدا خود را یک پدیده استثنایی تعریف کرده٬ تعریفی که مبتنی بر متفاوت بودن نسبت سایر ملت‌های جهان است و این امر تاکنون موجب تبعیض های اجتماعی بسیاری بوده است.

وی افزود: استثنا گرایی تعریفی است که در رابطه با آمریکا وجود دارد و شامل سفید پوستان می‌شود٬ سیاه پوستان و رنگین پرستان در جامعه با نگاهی تبعیض آمیز روبرو هستند. امروز واشنگتن در حالی با اتکا بر حقوق بشر ملت‌ها را قضاوت می‌کند که بومیان این کشور در وضعیت فاجعه  واری به سر می برند.

 عاملی گفت: امروز دین  در جامعه آمریکا نقش کم رنگی دارد و ٧٢ درصد از مردم این کشور اعتقاد دارند که ارزش‌های اخلاقی در آمریکا کمرنگ شده است٬ در همین راستا هم  شاهد هستیم که تنهایی به بیماری بزرگی در آمریکا تبدیل شده است و ٥٠ درصد مردم این کشور احساس تنهایی می‌کنند.

عاملی ادامه داد:خانواده‌های تک سرپرست، زادوولد خارج از ازدواج و فرزند‌های بی پدر جز معضلات اجتماعی امروز آمریکا به شمار می آید.

کارشناس مسائل آمریکا اظهار کرد:اضطراب و افسردگی از جمله ویژگی‌های امروز جامعه آمریکا ست٬ در این کشور سالیانه ٧٠٠هزار کودک مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند٬ همچنین نرخ جرایم آدمکشی افزایش یافته است. تاجایی که در سال ٢٠١٧ حدود ٧٠ هزار نفر جان خود را به دلیل استفاده از الکل جان  از دست داده اند.

 وی تاکید کرد: ٤٤ درصد از آمریکایی‌ها به رسانه اعتماد ندارند و یک سوم از این مردم به کار‌های دولت خود اعتماد ندارند و طبق شواهد بین مردم آمریکا اعتماد عمومی کاهش یافته است.

وی گفت: بر اساس نظر سنجی گالوپ ٧٦ درصد از آمریکایی ها اظهار می‌کنند که با افول ارزش‌های اخلاقی روبرو هستند و هم جنس گرایی در این کشور افزایش یافته است به طوری که اگر کسی این موضوع را قبول نکند به عنوان متحجر اجتماعی از آن یاد می‌شود.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: تبعیض نژادی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار