آب های ساحلی خوزستان، توقفگاه محموله های شیرخشک و برنج قاچاق

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف ۲ محموله کالای قاچاق در آب‌های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس خبر داد.

آب های ساحلی خوزستان، توقفگاه محموله های شیرخشک و برنج قاچاقبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار عبدالله نظرپور، فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی استان، در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا و کنترل آب‌های ساحلی، موفق شدند یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشور‌های حوزه جنوبی خلیج همیشه فارس به مقصد یکی از بنادر استان در حرکت بود، شناسایی و توقیف نمایند.

وی به بازرسی دقیق از شناور توقیف شده اشاره کرد و اظهار داشت: در بازرسی این شناور‌ها ۱۲ هزار بسته ۳۰۰ گرمی شیرخشک قاچاق خارجی که در یکی از بنادر کشور‌های حوزه جنوبی خلیج فارس بارگیری شده بود کشف و ضبط گردید.

سردار نظرپور با اشاره به بازداشت ۶ متهم به قاچاق تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه به توقیف یک فروند دوبه تجاری در آب‌های ساحلی استان و کشف ۱۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم برنج خارجی اشاره کرد و افزود: ماموران پس از توقف این دوبه تجاری، محموله آن را فاقد مدارک گمرکی بود ضبط کرده و شناور حامل بار قاچاق را به یکی از پایگاه‌های دریابانی منطقه هدایت کردند.

این مقام ارشد مرزبانی و دریابانی خوزستان ارزش این محموله برنج قاچاق ۱.۲ میلیارد ریال برآورد کرد و اذعان داشت: در این ارتباط ۶ متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با کالا و ارز قاچاق را برعهده دارد.

انتهای پیام/گ

کشف محموله‌های کالای قاچاق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.