در ایام نوروز نصب چادر در سواحل شهر بوشهر ممنوع است

رئیس شورای شهر بوشهر گفت:ر اساس مصوب شورای شهر بوشهر، نصب چادر در سواحل شهر بوشهر ممنوع است.

در ایام نوروز برای هر آلاچیق‌ها ۱۵۰ هزار ریال گرفته می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوذر دهدار با بیان اینکه افزود: علاوه بر کمپ پارک شغاب دو کمپ دیگر در دهکده گردشگری و پارک لیان نیز برای اسکان مهمانان نوروزی مهیا شده است که با محوریت خود چادری است.

وی بیان کرد: بکه برای اسکان گردشگران در ایام نوروز سه کمپ گردشگری تعیین‌شده استو برای آلاچیق‌ها مبلغ ۱۵۰ هزار ریال برای هر شبانه‌روز گرفته خواهد شد.

رئیس شورای شهر بوشهر عنوان کرد: برنامه هفته بوشهر از ۱۱ تا ۱۸ اسفندماه اجرا خواهد شد که در این هفته برنامه‌های متنوع و گوناگونی تدوین‌شده که در محلات مختلف اجرایی می‌شود.

دهدار بابیان اینکه المپیاد ورزشی محلات، جشنواره ویژه ایثارگران، رسانه‌های مجازی و انواع برنامه‌های خدماتی و فرهنگی در هفته بوشهر برگزار می‌شود افزود: مسابقات در هفته بوشهر در ۲۶ محله برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه در سال جاری ۷۰ پروژه عمران شهری در بوشهر اجرا شد تصریح کرد: مهم‌ترین پروژه عمرانی سال آینده اجرای تقاطع غیر هم‌سطح میدان مطهری با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال است که اعتبار پروژه یادشده از منابع استانی و داخلی شهرداری بوشهر تأمین‌شده است و اجرای این پروژه نه‌تن‌ها نقش مهمی در پدافند غیرعامل دارد بلکه گره ترافیکی در مواقع بحرانی را نیز برطرف می‌کند.

رئیس شورای شهر بوشهر گذر سرتل، طرح تفضیلی محلات جنوبی، زیرساخت‌ها در پارک لیان، پارک توان‌یابان، مناسب‌سازی در پارک مادر، ساحل سازی، چمن ورزشی مصنوعی محلات، منظر تقاطع غیرهمسطح آزادی، معابر اصلی شهر، اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی و بازگشایی معابر را ازجمله برنامه‌ها و طرح‌های عمران شهری بوشهر دانست

دهدار از افزودن شدن ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در سواحل و مرکز اسکان گردشگران در بوشهر خبر داد و ادامه داد: در راستای اجرای طرح توریسم بوشهر ۲۰۲۲ خیابان ساحلی بوشهر حد فاصل میدان المپیک تا میدان رئیسعلی دلواری شهر بوشهر به عنوان خیابان گردشگری معرفی‌شده که تردد با وسائل نقلیه ممنوع است و این خیابان در اختیار صنوف گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۱۱ فروردین طرح یادشده اجرا می‌شود گفت: در خیابان گردشگری صرفاً برای ایجاد غرفه فروش نیست بلکه جشنواره‌های مختلف فرهنگی، توانمندی‌های اقتصادی، تئاتر خیابانی و طرح‌های جذاب و بانشاط اجرا می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: برگزاری تور گردشگری، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی، موسیقی محلی و جشن‌های شبانه اسکله‌های قایقرانی برای تفریح دریایی برای شهر بوشهر از دیگر برنامه‌های ایام نوروز در بوشهر است.

دهدار با بیان اینکه طرح تفصیلی مناطق جنوبی شهر بوشهر اوایل سال آینده ابلاغ می‌شود افزود: چرخ و فلک بوشهر در ایام نوروز افتتاح خواهد شد و همچنین کارت پارک و سازه‌های تبلیغاتی با مدل سرمایه‌گذاری BOT تصویب‌شده است و سال آینده با حمایت شهروندان اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود فضا و استفاده شهروندان از فضای ساحل تلاش خواهد شد اجازه برپایی چادر در فضای سبز و سواحل داده نشود.

رئیس شورای شهر بوشهر عنوان کرد: در فروردین‌ماه سامانه انتشار مصوبات جلسات شورای شهر راه‌اندازی خواهد شد و جلسات شورای شهر نیز قطعاً پخش زنده خواهد شد.

انتهای پیام/م

در ایام نوروز برای هر آلاچیق‌ها ۱۵۰ هزار ریال گرفته می‌شود

برچسب ها: شورای شهر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.