پرداخت ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به خسارت دیدگان آذربایجان شرقی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال زراعی ۹۷-۹۶، بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،باقرزادهمعاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی و کارگروه استانی بند (خ) ماده ۳۳ ضمن بیان این مطلب گفت: بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال زراعی ۹۷-۹۶، بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان از خشکسالی و مخاطرات کشاورزی خسارت دیده است.

وی گفت:بر اساس دستورالعمل بند خ. ماده ۳۳ که توسط دولت تدبیر و امید به وزارتخانه‌ها و سازمان جهادکشاورزی استان و کارگروه مربوطه ابلاغ شده و طی برآورد‌های به‌عمل آمده توسط بانک‌های عامل مبلغ بار مالی امهال استان مبلغ هشت میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: بعد از بحث و بررسی‌های زیاد، مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال در سطح کشور و در راستای امهال وام‌های دریافتی برای استان‌های مختلف اختصاص داده شد و اعتبار نهایی شده و تخصیص یافته توسط ستاد بحران کشور به منظور استمهال وام‌ها برای کلیه استان‌ها ۲۰ هزار میلیارد ریال تصویب و اعلام شد.

اختصاص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال  وام سهم استان آذربایجان شرقی

باقرزاده با اشاره به اینکه سهم استان آذربایجان شرقی از مبلغ فوق یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که شش درصد از کل سهم کشور را شامل می‌شود، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای مدیریت بحران استان ۹۰ درصد اعتبار فوق به بانک کشاورزی ابلاغ گردید که خوشبختانه تا این تاریخ، حدود ۷۵ درصد مبلغ اختصاصی استان در سطح شهرستان‌های آذربایجان شرقی با مدیریت فرمانداران و کارگروه مستقر در شهرستان‌ها جذب و امهال شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان تصریح نمود: بر اساس دستورالعمل ستاد بحران کشور، استمهال شامل وام‌های صندوق توسعه ملی و نیز وام‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی نبوده و صرفاً زیربخش‌های زراعی، باغی و دامداری را در بر می‌گیرد.

وی گفت: اخیراً با پیگیری وزارت جهادکشاورزی و استانداران مقرر شده که ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اولیه اضافه شود که سهم استان آذربایجان شرقی از این مبلغ در کل شش درصد بوده که پس از ابلاغ، قسمتی از مشکلات خسارت دیدگان سامان خواهد پذیرفت.

باقرزاده در بخش پایانی سخنان خود در خصوص تعیین تکلیف اعتبارات مربوط به سیل سال ۹۶، اظهار کرد: بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به استان آذربایجان شرقی اختصاص داده شده بود که ۸۱۰ میلیارد ریال این مبلغ در شهرستان‌ها جذب شده و در این راستا به ۹۲۰۰ نفر از خسارت دیدگان ناشی از سیل وام پرداخت شده است و مابقی اعتبارات نیز تا پایان سال تعیین تکلیف شده و در سطح استان عملیاتی و پرداخت خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار