غربالگری شنوایی ۱۹ هزار نوزاد در استان قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۹ هزار نوزاد غربالگری شنوایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰ نفر مشکوک به اختلالات شنوایی بودند.

وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،با اشاره به غربالگری شنوایی ۱۹ هزار نوزاد در سال جاری گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۹۰ نوزاد دچار اختلالات شنوایی شناسایی شده اند که از این تعداد مشکل ۲ هزار و ۶۵ نفر با مداخلات دارو درمانی برطرف شده است.

وارثی اضافه کرد: ۲۵ نوزاد هم نیازمند مداخلات درمانی خاص مانند کاشت حلزون و سمعک هستند.

وی گفت: بهزیستی به خانواده‌هایی که برای انجام عمل جراحی، کاشت حلزون و تجویز سمعک نیازمند کمک هستند در صورت وجود اعتبار و انجام مراحل قانونی مساعدت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی افزود : برنامه غربالگری شنوایی به منظور شناسایی و درمان نوزادان و شیرخواران دارای اختلالات شنوایی و یا ناشنوایی از سال ۸۶ آغاز شده است و هم اکنون در بیمارستان‌هایی که تولد نوزاد در آن اتفاق می‌افتد، انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این برنامه نوزادان در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع می‌شوند.

وارثی گفت: نوزادان پس از مراجعه به شنوایی سنجی و انجام آزمایش‌های تشخیصی تحت درمان قرار می‌گیرند و صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: پارسال ۱۸ هزار نوزاد در قزوین در بخش شنوایی غربال شدند که از بین آن‌ها ۲۲ نفر مبتلا به اختلالات کم شنوایی متوسط، شدید و عمیق بودند.

۱۲ اسفندماه به عنوان روز جهانی شنوایی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ک

شناسایی  ۲ هزار و ۹۰ نوزاد مشکوک به اختلالات شنوایی

برچسب ها: بهزیستی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار