پورمختار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عدالت خواهی حجت الاسلام رئیسی آینده روشنی را برای قوه قضائیه به دنبال دارد/ دستگاه قضا پناهگاه مردم است

عضو کمیسیون قضایی گفت: شخصیت، روحیه و عدالت خواهی حجت الاسلام رئیسی آینده روشنی را برای قوه قضائیه به دنبال دارد.

عدالت خواهی حجت الاسلام رئیسی آینده روشنی را برای قوه قضائیه به دنبال دارد/ دستگاه قضا پناهگاه مردم استمحمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احتمال ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بر صدارت قوه قضائیه، گفت: آقای رئیسی سابقه طولانی در قوه قضاییه دارد، او از رده‌های پایین آغاز کرده، مسئولیت‌های گوناگونی را تجربه کرده است و آشنایی کامل با این حوزه دارد به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای ریاست دستگاه قضاست.


بیشتر بخوانید: زمان قطعی حضور حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضائیه مشخص شد 


وی با ابراز خوشحالی از مطرح شدن حجت الاسلام رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه، افزود: شخصیت، روحیه و عدالت خواهی وی آینده روشنی را برای قوه قضائیه به دنبال دارد، امیدوارم حجت‌الاسلام رئیسی، قوه قضائیه را همچون آستانه قدس رضوی منشا تغییرات خوب قرار دهد.

نماینده همدان با بیان اینکه قوه قضائیه نیاز به کار و کمک دارد، تاکید کرد: مواردی در دستگاه قضائی نیاز به تغییرات بنیادی دارد، از جمله این موارد می‌توان به تسریع دادرسی، حجم بالای پرونده‌های ورودی، امکانات و نیازمندی‌های لازم جهت سرعت‌بخشی برای پاسخگویی به مطالبات مردم اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات قوه قضائیه ناراحتی قاطبه مردم از رفتار برخی از قضات  است، احقاق حقوق عامه مردم یکی از مواردی است مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند، چراکه قوه قضائیه پناهگاه مردم است و زمانی که به آن مراجعه می‌کنند باید خیالشان راحت باشد.

پورمختار تصریح کرد: رویکرد‌های فرهنگی، تغییر ساختار مدیریتی، رفع مشکلات مردم و اعتماد سازی باید از عمده فعالیت‌های مدیریت جدید قوه قضائیه باشد، همچنین دستگاه‌های مختلف همچون دولت و به خصوص مجلس باید به آقای رئیسی در هدایت قوه قضائیه کمک کنند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی تاکید کرد: تغییر ریاست قوه قضائیه به عهده مقام معظم رهبری است، اما اخبار و شنیده‌ها حاکی از این تغییرات در اسفند ماه امسال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
خدا حفظش کنه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد قدیمی
۱۷:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
انشالله با حضور جناب رئیسی در قوه با عظمت و پر مسئولیت قضاییه با روحیه و قدرت عدالت محوری و قاطع بتوانند با قضات متخلفی که از سمت خود سو استفاده میکنند و اصلا حق و حقوق مردم برایشان هیچ اهمیتی ندارد برخورد نماییند و همان طور که مولای متقیان علی ابن ابیطالب میفرماییند و خداوند همیشه یاری رسانشان باشد من ا. ... التوفیق
آخرین اخبار