بهشتی گفت: دستگاه های اجرایی استان در واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی جدیت و پیگیری بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محسن بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم روز یکشنبه در جلسه کارگروه امور عمرانی و زیربنایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی با همکاری دبیرخانه کارگروه در مدت یک هفته گزارش جامعی از طرح‌های قابل واگذاری که برای بخش خصوصی جذاب و سودآور باشد تهیه و مشکلات و موانع محقق نشدن واگذاری آن‌ها را در قالب ماده ۲۷ ارائه نمایند.

وی قیاس قم با استان‌های دیگر در موفقیت یا عدم موفقیت واگذاری طرح‌ها را مقایسه‌ای نادرست توصیف کرد و گفت: سالانه میلیون‌ها زائر و گردشگر به قم وارد می‌شوند و در مسیر مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرار دارد و این قابل پذیرش نیست که پروژه‌های طرح‌های این استان که برای بخش خصوصی قابل سرمایه‌گذاری و سودآور است را نتوانیم واگذار کنیم.

بهشتی همچنین بر ساماندهی بخش صنعت و شهرک‌های صنعتی استان تاکید کرد و افزود: با این که در شهرک‌ها و قطب‌های صنعتی واحد‌های صنعتی توانمند و خوبی استقرار دارند و میزان اشتغال بالایی هم دارند، اما دچار مشکلات و موانعی هستند که باید سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی نسبت به ساماندهی آن‌ها با دادن امتیازات و تقویت زیرساخت‌ها و رفع مشکلات اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای تبدیل قطب‌ها و نواحی صنعتی به شهرک صنعتی اقدام ویژه‌ای داشته باشد.

۲ هزار و ۳۹۴ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۶ واحد مربوط به صنایع کوچک، ۷۵ واحد مربوط به صنایع متوسط و ۶۳ واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحد‌های صنعتی استان مشغول به کار هستند.

وی در پایان در خصوص قطعه اول کمربندی جدید قم گفت: در چهار سال گذشته، پیگیری‌های زیادی برای قرار گرفتن قطعه اول این کمربندی در ردیف بودجه سالانه صورت گرفته و لازم است اداره کل راه و شهرسازی مجدانه پیگیر شروع عملیات اجرایی این طرح تا ۲ ماه آینده شود تا ردیف بودجه این طرح حذف نشود.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری قم خواستار توجه به ظرفیت‌های بومی استان در تدوین سند آمایش علم و فناوری شد، ظرفیت‌های بومی قم در تدوین سند آمایش علم و فناوری مورد توجه قرار گیرد.

مهرداد غضنفری با اشاره به محدودیت‌های اعتبارات پژوهشی بیان کرد: در سال‌های گذشته این اعتبارات کاری را پیش نبرده است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی برای تعیین اولویت‌های پژوهشی اضافه کرد: تنظیم سند آمایش علم و فناوری استان نیز در راستای مشخص نمودن دقیق نیاز‌ها و تعیین چشم انداز است.

معاون استاندار قم افزود: البته تا تدوین این سند باید بر اساس نیاز‌هایی که اقتضاء مسئولیت مدیران اجرایی است کار‌های پژوهشی انجام شود.

غضنفری با بیان اینکه با نگاه بخشی در بحث کار‌های پژوهشی مواجه هستیم ادامه داد: در سال جاری با تعیین چند طرح و تجمیع اعتبارات، یک قدم به جلو حرکت کردیم.

وی گفت: امروز به این نتیجه رسیده ایم که پژوهش‌هایی مطلوب است که در ثروت آفرینی نقش داشته باشد و باید یک اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.

وی یادآورشد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در خط مقدم فعالیت‌های پژوهشی هستند و دستگاه‌های اجرایی پشت سر دانشگاه‌ها حرکت می‌کنند.

انتهای پیام /ح

واگذاری طرح‌های قم به بخش خصوصی با جدیت پیگیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.