رونمایی از اپلیکیشن گردشگری لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از رونمایی از اپلیکیشن گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید امین قاسمی،مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از رونمایی از اپلیکیشن گردشگری استان  خبر داد.

قاسمی  گفت: امسال نیز شعار لرستان سرزمین مهر، مفرغ و بلوط را با جدیت بیشتری پیگیری می‎کنیم چراکه مورد تاکید سازمان هم هست و باید توجه ویژه‎ای روی آن داشت.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات خدمات سفر از شش ماه پیش برنامه‎ریزی خود را انجام داده است، افزود: ما نیز در استان از دی ماه شروع کردیم و اولین جلسه کارگروه استانی نیز با حضور استاندار برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین در شهرستان‎ها، متناظر با کمیته‎های ۱۲ گانه‎ای که در استان وجود دارد کمیته‎هایی تشکیل شد و ریاست ستاد در استان به عهده استاندار و شهرستان‎ها با فرماندار است.

قاسمی یادآورشد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی باید ۱۰ کمیته تشکیل می‎شد، اما با توجه به بررسی‎های انجام شده و نیاز استان دو کمیته انس با طبیعت و ۳۰ کیلومتر دیگر نیز به آن‌ها افزوده شد.

وی با بیان اینکه در خصوص اقلام تبلیغاتی تغییراتی ایجاد کردیم، تصریح کرد: طراحی اپلیکیشن گردشگری ویژه لرستان نیز یکی از این موارد است که به محض ورود مسافرین نوروزی به مبادی شهر‌های استان پیامکی ارسال و این نرم‎افزار را معرفی می‎کند و افراد با نصب آن می‎توانند زیبایی‎های لرستان را بیشتر بشناسند و در مسیر به آن‌ها کمک خواهد کرد.

قاسمی از چاپ و تکثیر صد هزار نسخه نقشه راهنما در استان نیز خبر داد و گفت: ۳۰ هزار نسخه آن مربوط به مرکز استان است و جاذبه‎های کلی و راه‎ها در آن آمده، همچنین در روی دیگر آن‌ها منحصر به دیدنی‎های هر شهرستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به اینکه ۱۴ کتابچه معرفی شهرستان‌های استان نیز چاپ شده که در تیراژ بالغ بر ۲۰۰ هزار نسخه در اختیار گردشگران قرار می‎گیرد، بیان کرد: در این کتابچه‌ها صنایع دستی و جاذبه‎های تاریخی شهرستان‎ها معرفی شده است.

قاسمی با بیان اینکه در سایت ویزیت ایران نیز بخشی به استان اختصاص داده شده و ۳۰ کلیپ در آن بارگذاری شده است، افزود: این کلیپ‎ها قرار است با زبان‎های عربی و انگلیسی در دسترس گردشگران قرار گیرند.

وی از راه‎اندازی ایستگاه‎هایی در ۳۰ کیلومتری شهر‌های استان خبر داد و افزود: عمده تصادفات در این فاصله اتفاق می‎افتد و با ایجاد این ایستگاه‎ها سعی در کاهش تصادفات داریم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در ایام نوروز راه‎اندازی قطار گردشگری را داریم و رئیس سازمان میراث فرهنگی توجه ویژه‎ای به آن دارد.

وی گفت: با این طرح می‎توان شاهد حضور بیشتر گردشگران در استان باشیم.

انتهای پیام/ب

از اپلیکیشن گردشگری لرستان رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.