سفر به سوئیس ایران در ایام نوروز + تصاویر و فیلم

شهرکرد دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است و چشم اندازهای خیره کننده ی آن می تواند هر ببیننده ای را راضی نگه بدارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری یکی از شهر‌های سرسبز ایران است و دارای قدمتی کهن می‌باشد. این شهر جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد و چشم انداز‌های خیرکننده‌ی آن می‌تواند هر بیننده‌ای را راضی نگه بدارد.

این شهر از بسیاری از جهات در لیست مقاصد اصلی گردشگران ایران قرار گرفته است، چرا که هم جاذبه‌های طبیعی و هم تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد.

همچنین این شهر مرتفع‌ترین مرکز استان ایران است و به همین دلیل اگر چه فریدون شهر بام ایران است این شهر نیز جزو بلندترین شهر‌های ایران محسوب می‌شود.

در این گزارش  قصد داریم که جاذبه‌های گردشگری در شهرستان کوهرنگ معرفی کنیم  تا شما هموطن عزیز سفر به استان چهارمحال و بختیاری را تجربه کنید.

منطقه حفاظت‌شده قیصری کوهرنگ

منطقه حفاظت شده قیصری یکی از مناطق حفاظت شده استان چهارمحال و بختیاری است که ۲۰ درصد از مساحت ۱۰ هزار هکتاری آن در شهرستان اردل و ۸۰ درصد آن در شهرستان کوهرنگ واقع شده است.

سفر به سوئیس ایران در ایام نوروز + تصاویر و فیلم

این منطقه در سال ۱۳۸۰ خورشیدی به مدت ۵ سال به عنوان «منطقه شکار ممنوع» اعلام گردید و سپس در سال ۱۳۸۶ خورشیدی با مساحت ۹۸۲۹ هکتار، به عنوان «منطقه حفاظت شده» معرفی شد.

آبشار شیخ علی خان کوهرنگ

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد که در مجاورت روستای شیخ علی خان شهرستان کوهرنگ قرار دارد.

سفر به سوئیس ایران در ایام نوروز + تصاویر و فیلم

برودت هوا در شهرستان کوهرنگ سبب شده است که این آبشار در زمستان به مجموعه‌ای از قندیل تبدیل شود که این امر زیبایی آبشار را دوچندان می‌نماید. ارتفاع بسیاری از قندیل‌های آبشار به بیش از نیم متر و حتی یک متر می‌رسد.

چشمه کوهرنگ

این چشمه با جریان آب بسیار زیاد از دامنه‌های زردکوه سرچشمه می‌گیرد و پس از گذر از پیچ و خم‌های فراوان به دریاچه سد کوهرنگ می‌ریزد و از تونل اول کوهرنگ وارد زاینده‌رود می‌شود. مناظر بسیار زیبای طبیعی اطراف چشمه و حضور عشایر در منطقه زیبایی آن را دوچندان کرده است.

سفر به سوئیس ایران در ایام نوروز + تصاویر و فیلم


بیشتر بخوانیدسفر به دشت سرسبز ایران در ایام نوروز


چشمه دیمه کوهرنگ

چشمه دیمه رودی بسیار زیبا در شهر کوهرنگ از شهر‌های زیبای استان چهارمحال بختیاری است. این رودخانه به علت ذلال بودن و جاذبه‌های حیات وحش همواره مورد توجه بوده است. سرچشمه اصلی رودخانه زیبای زاینده‌رود اصفهان اینجا بوده است.

سفر به سوئیس ایران در ایام نوروز + تصاویر و فیلم

آب این رودخانه به علت وجود املاح و مواد معدنی و کلسیم بالای آن از گواراترین آب‌های جهان اندازه‌گیری شده است که برای مشکلات کلیه و حتی سنگ کلیه و درمان پوسیدگی دندان مناسب است.

آب این چشمه در آبان ۱۳۸۸ هشتاد و چهارمین آثار ملی ایران توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت شد.

پل چلگرد کوهرنگ

این پل مربوط به دوره پهلوی است و در شهرستان کوهرنگ، شمال‌غرب شهر چلگرد واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۱۹۶۷۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سفر به سوئیس ایران در ایام نوروز + تصاویر و فیلم

غار یخی چما کوهرنگ

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علی خان در فاصله ۲۵ کیلومتری چلگرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این غار یخی در مقابل دشت چما واقع شده و شبیه تنگه‌ای بزرگ و یک انباری پر برف است که ارتفاع برف‌های آن تا ۵۰ متر نیز می‌رسد. لایه‌های یخی این غار در فصول گرم و کم بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست می‌باشند.

سفر به سوئیس ایران در ایام نوروز + تصاویر و فیلم

این غار یکی از نادرترین و اعجاب‌انگیزترین غار‌های استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود. قرار گرفتن در دره‌های عمیق و انباشت حجم برف‌های چندین ساله در این غار سبب شده است تا قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال باقی بمانند.

علاوه بر این، این غار به بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران نیز شهرت دارد، زیرا از زیر یخ‌های این غار، چشمه‌ای با آب سرد جریان یافته که در نهایت به سد کوهرنگ می‌ریزد. نامگذاری این غار یخی به «چما» یا «چی‌ما» از گویش بختیاری عشایر منطقه گرفته شده است.

سفر به سوئیس ایران در ایام نوروز + تصاویر و فیلم

گزارش تصویری از جاذبه های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
بسیار عالی ....