وزارت نفت ۳۷۴ طرح عمرانی در جزیره خارگ اجرا کرد

مدیر عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: از سال ۸۲ تاکنون بیش از ۳۷۴ طرح با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال به همت وزارت نفت در جزیره خارگ به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد نوروزی‌فرد افزود: مدیریت عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت ایران، به نمایندگی از وزارت نفت، بانی طرح‌هایی است که برای کمک به عمران خارگ اجرا شده است.

وی خدمات ارائه‌شده به اهالی بومی را شامل آب آشامیدنی رایگان، پرداخت ۵۰ میلیارد ریال برای خرید کشتی مسافربری، اعزام بیماران خاص، ارائه خدمات حمل‌ونقل شهری، حمل‌ونقل دریایی مشتمل بر داروی مورد نیاز اهالی، مواد غذایی، اثاثیه و تجهیزات، مصالح شن و ماسه و همچنین جمع‌آوری بازیافت زباله عنوان کرد.

مدیر عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: روزانه دو هزار و ۳۵۰۰ مترمکعب آب مصرفی شهر خارگ که از سد کوثر می‌آید، رایگان در اختیار مردم این شهر قرار می‌گیرد.

نوروزی‌فرد، همچنین به انجام سالانه چهار هزار و ۹۶۴ پرواز در فرودگاه خارگ اشاره کرد و گفت: با این پرواز‌ها ۲۳۱ هزار و ۸۳۴ نفر و سه هزار و ۶۹۰ تن بار جابه‌جا می‌شوند و بومیان خارگ سهم ۱۵ درصدی در پرواز‌ها دارند.

وی، ساخت۳۰ کیلومتر جاده کمربندی و راه‌های دسترسی در جزیره خارگ و بازسازی و تعمیر کامل پنج مدرسه را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این جزیره عنوان کرد.

مدیر عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران همچنین یکی از برنامه‌های این شرکت را نگهداری از آهوان خارگ عنوان کرد، زیرا خود را یاری‌رسان محیط زیست می‌داند و بر همین اساس، حراست شرکت مداوم، وضع آهوان را پیگیری می‌کند.

نوروزی فرد تاکید کرد: همه شرکت‌های نفتی، نسبت به محیط پیرامون خود مسئول هستند و مردم باید از خدمات نفت بهره‌مند شوند.

جزیره خارگ در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد کشور از پایانه نفتی این جزیره صادر می‌شود.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح‌های عمرانی برای توسعه جزیره خارگ به همت وزارت نفت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.