ارتقا فعالیت بدنی و تمرینات کششی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برنامه ارتقا فعالیت بدنی و تمرینات کششی در سال تحصیلی جاری در ۹۷۴ مدرسه استان در حال اجرا است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برنامه ارتقا فعالیت فیزیکی و تمرینات کششی با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در ۱۸۴ مدرسه شروع شد و با همکاری خوب آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری اجرای این برنامه به ۹۷۴ مدرسه افزایش یافت.

وی گفت : حدود ۱۹۵ هزار دانش آموز تحت پوشش این برنامه قرار دارند که ۶۳ درصد کل دانش آموزان را شامل می‌شود.

شکیبا عنوان کرد: در این برنامه حدود ۱۵۴ هزار دانش آموز، ۱۰ هزار والدین دانش آموزان و ۷۶۷۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش با مزایا و نقش فعالیت بدنی در سلامتی آشنا شده اند.

وی تغییر در سبک زندگی سالم از طریق مقابله با عوامل خطر آسیب رسان به سلامت مانند کم تحرکی، مصرف دخانیات، رفتار‌های تغذیه‌ای نامطلوب و ... را از مهمترین اقدامات در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دانست.

شکیبا در ادامه گفت: اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان با توجه به نهادینه شدن رفتار‌ها و شکل گیری شخصیت آن‌ها در سال‌های آتی نویدبخش جامعه‌ای سالم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ما روند اضافه وزن و چاقی که نتیجه دو عامل مهم تغذیه نامطلوب و کم تحرکی است رو به افزایش است، افزود: درصورتی که این روند کنترل نشود منجر به ابتلای زودرس به بیماری‌های مزمن غیرواگیر از قبیل: بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان ها، بیماری‌های مزمن تنفسی و ... در دوره میانسالی و در نهایت مرگ نابهنگام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان بیشتر وقت خود را در کلاس سپری می‌کنند و تحرکی در کلاس ندارند، گفت: پیامد این بی تحرکی ایجاد ناهنجاری ساختار قامتی و کاهش بازدهی در اواخر ساعات است، درحالیکه به استناد تحقیقات و مطالعات مختلف، انجام چند حرکت ورزشی در رفع خستگی و ایجاد شادی، نشاط، یادگیری بهتر و پیشگیری از ناهنجاری‌های ساختار قامتی تأثیر بسزایی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش پوشش ۱۰۰ درصدی دانش اموزان در زمینه افزایش تحرک بدنی در سال‌های آتی شاهد جامعه‌ای سالم با کمترین مشکلات سلامتی خصوصا در زمینه بیماری‌های غیرواگیر باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

ارتقا فعالیت فیزیکی و تمرینات کششی با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار