ارزان فروشی جرم نیست، اما این کار هم شرایط و ضوابطی دارد

مدلی از ارزان‌فروشی که در آن فروشنده با پایین آوردن شدید قیمتها، قصد از دور خارج کردن هم صنفی‌های خود را داشته باشد، تخلف محسوب می‌شود.

ارزان فروشی جرم نیست، اما این کار هم شرایط و ضوابطی داردهاشم لاجانی رئیس اتاق اصناف مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: اگر کسی برای از دور خارج کردن رقیب خود در بازار به پایین آوردن شدید قیمت کالا اقدام کند، عملاً زمینه نوعی هرج و مرج در بازار را فراهم کرده که در دراز مدت نه به نفع تولیدکننده و نه به نفع مصرف‌کننده است.

وی افزود: در غیر این صورت، ارزان‌فروشی مورد حمایت اتاق اصناف و بازرسی است و نمونه آن را می‌توان در مغازه‌هایی با اخذ مجوز به حراج کالا‌های خود اقدام می‌کنند، مشاهده کرد.

قاعده و قانون فعلی مربوط به حراجی و تخفیف در ماده ۸۴ قانون نظام صنفی و آیین‌نامه اجرایی آن آمده است. طبق این قوانین اولاً «حراج‌های فردی یا جمعی فصلی یا غیرفصلی واحد‌ها یا افراد صنفی طبق آیین‌نامه خواهد بود» و «برگزاری حراج بدون رعایت ضوابط مندرج در آن آیین‌نامه، واحد صنفی را مشمول مجازات مندرج در ماده (۶۸) این قانون یعنی جریمه نقدی خواهد کرد.»

انتهای پیام / س خ

شرایط و ضوابط ارزان فروشی در مهاباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
ارزان فروش بودن دال بر تهدات اخلاقى فرد تلقى ميشود كه شخص عملاً منصف و روحيه جهاديش او را با ديگران متمايز ميكند.