دوره آموزشی بهداشت جایگاه دام در روستای دهک

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از برگزاری دوره آموزشی بهداشت و مدیریت جایگاه دام و پیشگیری از بیماری‌های دامی در روستای دهک خبر داد.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،از برگزاری دوره آموزشی بهداشت و مدیریت جایگاه دام و پیشگیری از بیماری‌های دامی در روستای دهک خبر داد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با همکاری کمیته امداد دهک و با شرکت ۲۰ نفر از مددجویان منطقه عربخانه برگزار شد، افزود: مدرس این دوره آموزشی به ارائه مطالبی پیرامون بکارگیری مواد ضدعفونی کننده مناسب برای ضدعفونی جایگاه دام، اجرای روش‌های مناسب جهت مبارزه با انگل‌های خارجی دام، کنترل شرایط محیط جایگاه دام و راه‌های پیشگیری از بیماری‌های رایج و مهم در دام با برنامه ریزی و اعمال مدیریت در امر بهداشت جایگاه دام پرداخت.

راه انجام گفت: سلامت و بهداشت جامعه انسانی در گرو برنامه‌هایی است که بتواند در زمانی کوتاه منبع دامی کشور را از وجود بیماری‌هایی که جمعیت دامی را تهدید می‌نمایند پاک کند که این امر نیز میسر نیست مگر آنکه بهداشت و جایگاه دام تأمین شده و در راه مراقبت از بیماری‌های دامی و کنترل و مبازه با بیماری ها، تصمیم گیری دقیق، منظم و با برنامه‌ای صحیح انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان با بیان اینکه تعداد زیادی از بیماری‌های دام قابل انتقال به انسان است و تأمین بهداشت دام به بهداشت انسان و جامعه کمک می‌کند، افزود: برگزاری چنین دوره‌های آموزشی و انتقال آگاهی‌های لازم به تولید کنندگان و مصرف کنندگان سهم به سزایی در کنترل و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان دارد.

انتهای پیام/غ

بهداشت انسان و جامعه در پی تأمین بهداشت دام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار