فتاح:

کمیته امداد به وعده های خود در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه عمل کرد/ پرداخت کمک هزینه تجهیز منازل به مددجویان

رییس کمیته امداد کشور گفت: حدود ۱۰ درصد واحد‌های مسکونی آسیب دیده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توسط کمیته امداد بازسازی شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پرویز فتاح رییس کمیته امداد کشور امروز (۱۳ اسفند) در مراسم افتتاح ۲۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، با بیان اینکه در زلزله آبان سال گذشته ۱۰۰ هزار واحد مسکونی استان کرمانشاه آسیب دید، گفت: حدود ۱۰ درصد این واحد‌ها مربوط به مددجویان کمیته امداد بود که نسبت به بازسازی آنها اقدام کردیم.

وی در خصوص کیفیت واحد‌های احداثی گفت: این واحد‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و مقاوم است.

فتاح اظهار کرد: علاوه بر بازسازی واحد‌های مددجویان مناطق زلزله زده، کمک‌هایی را نیز به مددجویان این مناطق داشته ایم.

وی با اشاره به سرعت مناسب بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: بازسازی این مناطق کاری جهادی و ضربتی بود که نمونه آن را نداشته ایم. البته خود مردم هم به خوبی پای کار بودند.

رییس کمیته امداد در ادامه با بیان اینکه مردم این مناطق وفادار به نظام هستند و با وجود تمام سختی‌ها همواره حمایت خود را از انقلاب داشته اند، گفت: در جنگ تحمیلی نیز مردم کرمانشاه به خوبی از کشور حراست کردند و به نوعی مردم ایران وام دار مردم این مناطق هستند.

فتاح گفت: در جریان زلزله سال گذشته استان کرمانشاه همه مردم ایران برای کمک به هموطنانشان به پا خواستند و مردم کرمانشاه را تنها نگذاشتند.

وی با بیان اینکه از ۳۵ واحد مسکونی این روستا ۱۵ واحد تخریب شد که کار بازسازی آنها به انجام رسیده، گفت: به تمام خانوار‌های این روستا پنج میلیون تومان برای تجهیز خانه هایشان پرداخت خواهد شد.

فتاح افزود: همچنین با مساعدت استانداری تمام افراد این روستا به مشهد مقدس اعزام می‌شود و در بحث اشتغال ساکنان این روستا نیز کمک خواهیم کرد.

گفتنی است با افتتاح ۲۵۰۰ واحد مسکونی، پرونده بازسازی واحد‌های مسکونی مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بسته شد .

انتهای پیام/د

بازسازی مناطق زلزله زده کاری جهادی و ضربتی بود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار