نقوی حسینی در نطق میان دستور:

دولت اشتباه راهبردی‌اش در گره زدن مسائل داخلی به غرب را ادامه ندهد

نماینده ورامین گفت: دولت اشتباه راهبردی کرد که مسائل داخلی را به مذاکره با آمریکا و اروپا گره زده است، این اشتباه نباید ادامه پیدا کند.

دولت اشتباه راهبردی‌اش در گره زدن مسائل داخلی به غرب را ادامه ندهدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، در جلسه علنی امروز( دوشنبه ۱۳ اسفندماه) در نطق میان دستور خودگفت: همکاران، دولت در شرایطی که دشمنان قسم خورده ملت ایران به سرکردگی آمریکا و اروپا و متحدان منطقه‌ای آنها، منافع و مصالح جمهوری اسلامی را هدف قرار داده و تلاش می‌کنند با خالی کردن سفره مردم جلوی رشد، توسعه و روند پیشرفت افتخارآمیز را بگیرند؛ عقل، شرع و مصلحت حکم می‌کند تا همه نیروها، جریانات، قوا و جناح‌ها داخل نظام پشت سر مقام معظم رهبری با پرهیز از هرگونه اقدام تفرقه افکنانه با وحدت کلمه حرکت کنند و همه همت خود را در جهت خدمت به مردم، پرکردن سفره مردم، حل مشکلات مردم و ایجاد آرامش و رضایت مردم به کار گیرند.

وی افزود: مسئولان به ویژه از اقشار ضعیف جامعه که اکنون همه فشار‌ها به آن‌ها تحمیل می‌شود، حمایت کنند. دولت دلبستگی به آمریکا، اروپا و همپیمانان آن‌ها عبث و بیهوده است، آنها دشمنان یاغی و عهدشکن و قسم خورده ملت ایران هستند. سرنوشت برجام عبرت آموز بود بنابراین اگر هنوز کسانی و جریاناتی به دنبال برجام‌های دیگر و حل مشکلات از طریق مذاکره با غرب باشند، قطعاً مسیری غیرعقلانی و بر خلاف منافع ملی ملت و کشور را طی می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بهانه‌ها و خواسته‌های آمریکا و همپیمانان حد یقف نمی‌شوند و مشکل آن‌ها اصل جمهوری اسلامی است که یک کشور قدرتمند، مستقل، موثر و درحال پیشرفت و اقتدار است، بنابراین زهی خیال باطل که آن‌ها را بتوان با گرفتن بهانه‌ها رام و همراه کرد.

نماینده ورامین گفت: اگر مسائل و مشکلات داخل کشور با مذاکره با قدرت‌های سلطه گر، آمریکا و اروپا گره زده شود، خیانت در حق ملت و برخلاف منافع و عزت ملی است، حل مشکلات و مسائل داخلی کشور از قبیل رکود اقتصادی، بحران بیکاری و مقابله با گرانی‌های کمرشکن و غیرقابل تحمل حاکم بر صنعت و تولید و بازار، فقط و فقط با مدیریت جهادی، تلاش شبانه روزی و استفاده از توانمندی‌های داخلی است.

نقوی حسینی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت اشتباه راهبردی کرد که مسائل داخلی را به مذاکره با آمریکا و اروپا گره زده است، این اشتباه نباید ادامه پیدا کند، ای کاش دولت به جای تلف کردن ۶ سال وقت و سرمایه‌های کشور در مسیر مذاکره با غرب، با صاحب نظران، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی و متخصصان، کارآفرینان، دامپروران، کشاورزان و تولید کنندگان داخلی و خودی مذاکره می‌کرد و توانمندی آن‌ها را ساماندهی و بسیج می‌کرد و به آن‌ها بها می‌داد.

وی ادامه داد: اکنون هم دیر نشده و راهی جز این نداریم که با مدیریت جهادی و هدف مقابله با رکود و استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های داخلی، مدیریت جهادی را فعال کنیم. مدیریت جهادی در شرایط کنونی با آسیب خانمان‌سوز و خطرناکی روبه‌رو شده که چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب را نمی‌شناسند و آن خطر رفاه زدگی و تجمل گرایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مسابقه مال اندوزی بین مسئولان کشور، تجمع گرایی و رفاه زدگی موجب دست بردن به امکانات ملت، فساد و خوردن لقمه‌های حرام شده است، رفاه و تجمل گرایی امروزه باعث واگرایی شده است و دشمن امروز نظام و انقلاب، رفاه زدگی و تجمل گرایی و واگرایی مسئولان است که باید فکری به حال آن کرد و البته در این مسیر مسئولیت نهاد‌های نظارتی و امنیتی بسیار مهم است.

نقوی حسینی تصریح کرد: در چنین شرایطی توجه ویژه به اقشار و اصناف داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است، یکی از آن اقشار مهم بازنشستگان هستند، بازنشستگان مورد احترام که عمر خود را صرف عزت و پایدار و امنیت نظام صرف کرده اند، بازنشستگان تامین اجتماعی که سال‌ها عمر و جوانی خود را به عنوان کارگر در مراکز تولیدی و کارخانجات در سخت‌ترین شرایط هزینه کرده اند و با دستمزد خود صندوق تامین اجتماعی را تشکیل داده و حفظ کردند، متاسفانه دولت‌ها و مجلس‌ها به دنبال برداشت از این صندوق هستند و حتی بدهی خود را به این صندوق پرداخت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: بازنشستگان سپاه پاسداران، بازنشستگان ارتش، بازنشستگان نیروی انتظامی، بازنشستگان دفاع نیرو‌های مسلح، اغلب آن‌ها از سرداران و سربازان و خادمان دوران دفاع مقدس هستند که از خاک و ناموس این کشور دفاع کرده اند، امروز گرفتار زندگی رومزه شده اند و خانواده گسترده و باداماد و نوه و نتیجه و با بیماری‌های دوران بازنشستگی سرگرم هستند.

نقوی حسینی ادامه داد: خانواده بزرگ فرهنگیان که تولیدکننده مهمترین و استراتژیک‌ترین محصول کشور یعنی نیروی انسانی تربیت یافته و متخصص هستند، مورد غفلت قرار گرفته اند. همچنین قشر عظیم کارگران که در مراکز تولیدی، کشاورزی، دامپروری، خون دل می‌خورند و زحمت می‌کشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار