شروع عملیات مرمت آب انبار آهنگران

مسئول میراث فرهنگی سرایان از شروع عملیات مرمت آب انبار آهنگران این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ عرب، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از شروع عملیات مرمت آب انبار آهنگران سرایان خبر داد و گفت: متاسفانه این بنا آسیب‌های بسیار جدی دیده و پوشش مخزن بکلی فرسوده شده، همچنین وارد آوردن بار اضافی و ساخت و ساز در حریم بنا باعث تشدید آسیب‌ها و تخریب اثر شده است.


وی افزود: عملیات مرمت این بنای تاریخی با جمع آوری بار‌های اضافی اطراف مخزن و پشت بام راهرو و حذف الحاقات آغاز شده و مرمت کامل مخزن و محوطه سازی و ساخت سردر بنا متناسب با الگوی قدیمی از برنامه‌های پیش بینی شده است.


مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: متاسفانه برای مرمت بنا‌های تاریخی با مشکل نبود اعتبار مواجه هستیم و علیرغم نبود اعتبار، ولی بدلیل ضرورت مرمت، عملیات مرمت این بنای تاریخی آغاز شده که امیدواریم در سال ۹۸ در کمیته برنامه ریزی شاهد اختصاص اعتبار باشیم.


عرب افزود: آب انبار آهنگران در داخل محدوده بافت تاریخی شهر سرایان و نزدیک مسجد آهنگران واقع شده است.


وی ضمن بیان اینکه مرمت این بنا با مشارکت شهرداری انجام خواهد شد، افزود: با استناد به سنگ لوح موجود در بالای پلکان ورودی بنا، این آب انبار در زمان حکومت شاه سلیمان صفوی بنا شده است.
انتهای پیام/ب


عملیات مرمت آب انبار آهنگران شروع شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.