امحاء تله‌های زنده گیری هوبره در روزجهانی حیات وحش در سیستان و بلوچستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از امحای بیش از ۲۰۰۰ تله زنده گیری هوبره در شهرستان ایرانشهر خبر داد.

امحاء تله‌های زنده گیری هوبره در روزجهانی حیات وحش در سیستان و بلوچستانوحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: یکی از مهمترین معضلات محیط زیست کشور و استان سیستان و بلوچستان پدیده قاچاق جانوران وحشی، اجزای بدن و فرآورده‌های تهیه شده از آن‌ها است. سالیانه هزاران گونه ارزشمند و در معرض خطر انقراض جهان برای این منظور بصورت غیر قانونی صید یا شکار می‌شوند و این پدیده تنوع زیستی استان را با خطر جدی مواجه کرده است.

پورمردان افزود: در راستای فرهنگ سازی و مقابله با قاچاق حیات وحش به صورت نمادین بیش از دو هزار تله زنده گیری پرونده هوبره بمناسبت روز جهانی حیات وحش توسط مامورین یگان حفاظت شهرستان ایرانشهر امحاء شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: این تله‌ها در فصل هوبره گیری از دشت‌ها و زیستگاه‌های مستعد حضور پرنده حمایت شده هوبره در حوزه استحفاظی شهرستان ایرانشهر توسط یگان حفاظت محیط زیست جمع آوری گردیده بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در فصول سرد سال یک سری افراد سود جو و نا آگاه جهت به دام انداختن پرنده مهاجر هوبره (گونه حفاظت شده) در مناطق زیست هوبره اقدام به ایجاد رچ و پهن نمودن تله زنده گیری می‌کنند. از اینرو یگان حفاظت محیط زیست استان با برنامه ریزی و کمک مردم محلی و همیاران افتخاری محیط زیست نسبت به پاکسازی و جمع آوری دام‌های مزاحم حیات وحش اقدام و با متخلفین بر حسب رسالت قانونی خویش برخورد می‌نمایند.

انتهای پیام/ع

امحاء تله‌های زنده گیری هوبره  در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار