اخبار محیط زیست درتیر ماه ۹۷؛

مجلس با انتقال آب به تونل سوم کوهرنگ مخالف است/صدور مجوز شکار برای اتباع آمریکایی منتفی است

مهمترین اخبار و رویداد‌های سازمان حفاظت محیط زیست تیرماه ۹۷ را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سازمان حفاظت محیط زیست درتیر ماه 97 که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

آغاز به کار کارگروه مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش

سید مجید خرازیان مقدم مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی با اشاره به موارد مذکور گفت: ویروس عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در حیات وحش کشور برای اولین بار در زمستان سال در تعدادی از قوهای تالاب انزلی گزارش شد و در طی سالهای اخیر سویه های جدیدی از این ویروس در حیات وحش و پرندگان بومی و صنعتی مشاهده شده است.
وی گفت: به همین منظور دستورالعمل اجرایی مدیریت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با محوریت سازمان دامپزشکی کشور و همکاری کلیه دستگاههای ذیربط تهیه و ضمن تبیین و تفکیک وظایف دستگاهها نهایتا ابلاغ شده است و لازم است که سازمان حفاظت محیط زیست نیز همچون سنوات گذشته همکاری لازم را در خصوص مقابله با این بیماری به عمل آورد.


مجلس با انتقال آب به تونل سوم کوهرنگ مخالف است

جلال محمود زاده نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس با انتقال آب به تونل سوم کوهرنگ مخالف هستند و برای جلوگیری از این اقدام تلاش خود را می‌کنند، اما برخی از مسئولان با بیان این مطلب که آب فلات مرکزی باید تأمین شود، خود را تبرئه می‌کنند.

وی افزود: انتقال آب به تونل سوم کوهرنگ حتما دارای تبعات زیست محیطی و اجتماعی خواهد بود و نمایندگان این منطقه در این خصوص اعتراضات خود را اعلام کرده‌اند.


90 درصد زیستگاه‌های آب سنگ مرجانی نابود شده‌اند/ تغییرات دمایی بر جنسیت و اندازه آبزیان تاثیرگذار است

داود میرشکار مدیر کل محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:در سال گذشته بررسی‌هایی از سوی سازمان محیط زیست در حوزه زیستگاه‌های حساس انجام و در پی آن مشخص شد که 90 درصد از زیستگاه‌‌های آب‌ سنگ‌های مرجانی تا عمق 5 متری نابود شده‌اند.

وی افزود: وضعیت آب سنگ‌های مرجانی با توجه به گرم شدن آب و کره زمین در شرایط بحرانی است و این موضوع تنها در کشور ما صدق نمی‌کند، بلکه تمام دنیا درگیر این وضعیت هستند.


صدور مجوز شکار برای اتباع آمریکایی منتفی است

تیموری مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به رویکرد خصمانه و اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ج.ا.ایران تا اطلاع ثانوی، صدور مجوز شکار برای اتباع آمریکایی منتفی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار