توسعه فرودگاه اصفهان مسیری بدون توقف

مدیر کل فرودگاه اصفهان گفت: در حال حاضر ۴ طرح در فرودگاه اصفهان در دست اجراست که به فضل الهی در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

حسن امجدی مدیر کل فرودگاه اصفهان در مصاحبه اختصاصی باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: موقعیت با اهمیت فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در صنعت گردشگری و جایگاهی که این فرودگاه در چرخه توسعه گردشگری استان دارد، باعث شده است تا به توسعه فرودگاه اصفهان نوعی نگاه ملی وجود داشته باشد و آن را به عنوان دروازه‌های طلایی شهر تاریخی اصفهان بشناسند.

وی افزود: در حال حاضر ۴ طرح در فرودگاه اصفهان در دست اجراست که به فضل الهی در سال آینده به بهره برداری می‌رسد؛ از طرح‌های جاری فرودگاه اصفهان توسعه اپرون یا پارکینگ هواپیما‌ها در فرودگاه است، مطابق برنامه این طرح تعداد موقعیت‌های پارک هواپیما از ۱۰ موقعیت به ۲۳ موقعیت ارتقا پیدا  می‌کند و مساحت آن به ۷۴ هزار متر مربع افزایش می‌یابد.

مدیر کل فرودگاه اصفهان توضیح داد: طرح توسعه پایانه پرواز‌های خارجی فرودگاه نیز از دیگر طرح‌های جاری است که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، با تکمیل این طرح فضای پایانه خارجی به میزان ۷۵۰۰ متر مربع افزایش می‌یابد و ظرفیت آن به بیش از دو برابر ارتقا پیدا می‌کند.

امجدی ادامه داد: افزایش مساحت مورد استفاده در پایانه خارجی و به تبع آن افزایش ظرفیت آن منجر به ارتقا خدمات قابل ارائه به مسافران و البته پذیرش هر چه بهتر مستقبلین و مشایعت کنندگان در فضای پایانه پرواز‌های خارجی خواهد شد.

وی در پایان ضمن اشاره به جایگاه تشریفات ویژه، تشریح کرد: CIP یا جایگاه تشریفات ویژه از جمله امکانات مورد نیاز هر فرودگاه است، بنابراین فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نظر به موقعیت با اهمیتی که دارد با استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌های کشورمان طرح احداث این جایگاه را در مجاورت پایانه داخلی آغاز کرده است که امید داریم تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/م


۴ طرح در فرودگاه اصفهان در دست اجراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.