پوشش ۶۵ درصدی صندوق بیمه روستایی درآذربایجان شرقی

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی ۶۵ درصد جمعیت مشمول آذربایجان شرقی تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.

پوشش ۶۵ درصدی صندوق بیمه روستایی درآذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، نظری مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی درآیین اعطای احکام مستمری بگیران روستایی، بازنشسته وازکارافتادگی زرنق شهرستان هریس با اعلام این خبر تعداد سرپرستان خانوار بیمه شده اصلی صندوق در استان را ۱۸۴ هزار نفر اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی رتبه نخست کشور را از نظر تعداد بیمه شده دارد، افزود: شهرستان هریس نیز با بیش از ۹۰ درصد جذب پوشش، رتبه اول را در بین شهرستان‌های استان دارد.

به گفته وی، میانگین پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در کشور ۲۵ درصد است.

نظری، سن مجاز عضویت در صندوق را ۱۸ تا ۵۰ سال اعلام کرد و گفت: متولدین ۱۳۴۷ فقط تا پایان اسفندماه امسال فرصت دارند تا عضو این صندوق شده و افراد ۵۰ سال به بالا درسال بعد پذیرش نخواهند شد.

وی در ادامه افزود: خدمات صندوق شامل پرداخت مستمری بازنشستگی به شرط پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و سن ۶۵ سال، مستمری از کارافتادگی کلی و فوت ناشی از کار یا علل غیر از حوادث کاری است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی از ایجاد و برقراری بیمه تکمیلی در سال ۹۸ در این صندوق خبر داد و افزود: دراین طرح اعضای صندوق خدمات بیشتری در زمینه درمانی و بازنشستگی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ثبت نام مشمولان صندوق از طریق دهیاری ها، شرکت‌های تعاونی روستائی و بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: در استان ۹۲ کارگزار این صندوق فعال هستند.

نظری افزود: دامنه شمول صندوق افزایش یافته و در زمان حاضر غیر از روستائیان و عشایر، کشاورزان غیرساکن روستا در شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، رانندگان بین شهری، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دامپزشکی به شرط استقرار محل شرکت در روستا یا شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، مددجویان کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، مدیر و مربیان مهد روستا هم می‌توانند عضو صندوق شوند.

 

انتهای پیام/ش

۶۵ درصدحمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش صندوق بیمه روستایی

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار