کاخ سفید به شدت تحقیقات دموکرات‌ها درباره ترامپ را هدف حمله قرار داد

سخنگوی کاخ سفید تحقیقات گسترده جدید دموکرات‌ها درباره دولت دونالد ترامپ را به شدت محکوم کرد و آن را شرم‌آور خواند.

محکومیت شدید تحقیقات گسترده دموکرات‌ها درباره دونالد ترامپ از سوی کاخ‌سفیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، سارا سندرز، سخنگوی کاخ‌سفید، اقدام جرالد ندلر، رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس، را مبنی بر آغاز «رسیدگی خفت بار و تحقیرآمیز» به اتهاماتی که بنا به گفته او پیش از این رابرت مولر و کنگره به آن پرداخته‌اند، به شدت محکوم کرد.

سندرز در این خصوص گفت: «ندلر و هم‌حزبی‌های او این تحقیقات بی‌هدف را آغاز کرده‌اند؛ چون وحشت‌زده‌اند و می‌ترسند که داستان تبانی با روس که دو سال است آن را سرداده‌اند دارد دروغ از آب درمی‌آید. تهدید و سوء‌استفاده آن‌ها از شهروندان آمریکایی شرم‌آور است».

سندرز با اشاره به حمایت دموکرات‌ها از لایحه سقط‌جنین و معاهده سبز جدید در ادامه افزود دموکرات‌ها ترامپ را «اذیت می‌کنند» تا توجه او را «دستور کار رادیکالی خود» منحرف کنند. سندرز دموکرات‌ها را بیشتر مورد هجمه قرار داد و گفت: «دموکرات‌ها بیشتر به بازی‌های سیاسی احساسی علاقمند هستند. آن‌ها دنبال حقیقت نیستند؛ بلکه به دنبال رئیس‌جمهور هستند».

ستاد انتخاباتی ترامپ نیز شب گذشته (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای این تحقیقات را نمونه‌ای از «نمایش تندروی» دموکرات‌ها خواند.

ندلر روز گذشته (دوشنبه) اسناد و مدارکی را که برای تحقیقات گسترده راجع به مبارزات انتخاباتی ترامپ و همچنین دولت و کسب و کار او لازم است درخواست داد. او اظهار داشت تحقیقات در این سه زمینه تمرکز خواهد داشت: ممانعت قضایی، فساد عمومی و سوء‌استفاده از قدرت.

بنا به گفته ندلر، کمیته قضایی مجلس از ۸۱ فرد و نهاد که پیش از این برای دفتر مشاوره ویژه، منطقه جنوبی نیویورک و دیگر دفاتر، اطلاعات فراهم کرده بودند خواسته است اسناد و مدارکی را در اختیارش قرار دهند.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته، در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌اس این کشور، حملات مکرر ترامپ به مولر و همچنین اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) در ارتباط با پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از جمله موارد آشکار ممانعت ترامپ از اجرای عدالت عنوان کرد.

ترامپ بار‌ها اتهامات واردشده به وی را در خصوص کارشکنی در روند تحقیقات قضایی و ممانعت از اجرای عدالت رد کرده و مدعی است دموکرات‌ها با این اتهامات که انگیزه سیاسی دارد، تنها وقت خودشان را تلف می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار