وزیر آموزش و پرورش در یزد:

مدارس کشور ایمن تر شده است /افزایش اعتبارات برای سال آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس نا ایمن ایران از ۸۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

محتوای دروس را باید تغییر دهیم/ پایداری یکی از ویژگی‌های مهم یادگیریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش  در هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و اولین همایش بین المللی مدرسه ایرانی معماری ایرانی در دانشگاه یزد، گفت: امروز مدارس نا ایمن ایران از ۸۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است و تمام مسئولان و دست‌اندرکاران باید به این باور برسند که تأمین امکانات مدارس مهمترین رسالت تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی کشور است.

بطحایی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در سال ۹۸ یکی از موفق‌ترین سال‌ها در عملکرد بهینه سازی و کیفیت سازی مراکز آموزشی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی ، با توجه نمایندگان مجلس ‌به آموزش و فضاهای آموزشی، اعتبارات خیلی خوبی برای سال آینده ما دیده شده که امیدوارم با تحقق این اعتبارات، سال آینده یکی از موفق‌ترین سال‌ها در عملکرد بهینه‌سازی و کیفیت‌بخشی به فضاهای آموزشی باشد.

وی افزود: در دنیای امروز بسیاری از مولفه‌ها و مفاهیم گذشته تغییر کرده است و محیط‌های آموزشی نیز، مفاهیم و فلسفه‌اش با گذشته متفاوت‌تر است.

 وزیر آموزش و پرورش گفت: محیط آموزشی، محیطی که یادگیری در آن اتفاق افتاده معنای دیگری به خود گرفته و مدرسه به عنوان یک محیط یادگیری رسمی نیز بی تاثیر از این تغییرات نبوده است.

وی افزود: پایداری یکی از ویژگی‌های مهم یادگیری است که اگر یادگیری اتفاق افتد و از ثبات و پایداری برخوردار نباشد، نتیجه موثری نخواهد داشت.

بطحایی گفت: اگر به فضای آموزشی توجه کنیم، اولین ضرورت آن این است که فضای آموزشی در عوامل یادگیری موثر و محیط آموزشی نیز باید مرتبا مورد واکاوی و تجدید نظر قرار گیرد.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز سواد حرکتی در مدارس به فقر تبدیل شده است،گفت:  یکی از چالش‌های محرومیتی که ایجاد شده و با تغییرات بافتی شهر و آپارتمان‌ها امکان تحرک را به دانش آموزان دختر نمی‌دهد و آن‌ها با فقر سواد حرکتی مواجه هستند.

باعث تاسف است که در کنار یک مجموعه اداری بسیار شیک و خوب، یک محلی وجود دارد که نام آن مدرسه است ولی روی آن تنها می‌توان نام دخمه را گذاشت و با وجود این مکانها، انتظار هم داریم که دانش آموزانی فارغ التحصیل شوند تا آسیب های اجتماعی پیش رو را از بین ببرند.

اینکه مدارس ما از سرویس بهداشتی به اندازه لازم و با کیفیت مناسب بهره‌مند نباشند یا حیاط آن بسیار کوچک باشد که بچه‌های ما نتوانند از آن استفاده کنند، اصلا نمی‌تواند اهداف نظام آموزشی را محقق کند.

انتهای پیام/ی

امن تر شدن مدارس کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.