ارتقای صنعت آب و برق خوزستان با اجرای چندین پروژه مهم

وزیر نیرو گفت: ۹۹۹ پروژه مهم صنعت آب و برق در استان خوزستان با اعتبار بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا اردکانیان، وزیر نیرو گفت: ۹۹۹ پروژه مهم مربوط به حوزه آب، برق و آب و فاضلاب در خوزستان در دست اجرا  است که برای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اعتبارات این پروژه افزود: بخشی از این اعتبارات هزینه شده است و با تلاش تمامی دست اندرکاران و مدیران صنعت آب و برق، پیمانکاران، مهندسان مشاور و حمایت و پشتیبانی استاندار خوزستان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر طرح‌های یاد شده به ثمر خواهد نشست.

اردکانیان بیان داشت: تعدادی طرح و پروژه در شهرستان‌های لالی، رامهرمز، ایذه و اهواز افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد که با تکمیل این طرح‌ها صد‌ها مگاوات به توان تولید برق در استان خوزستان اضافه خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: هزاران هکتار اراضی از آب تنظیمی بهره‌مند خواهند شد و هزاران نفر نیز از امکان دسترسی به آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان گفت: در خوزستان باوجود سد‌های مخزنی بزرگ میلیارد‌ها مترمکعب آب شیرین نگهداری می‌شود که نه تنها به معنای میلیون‌ها تن مواد غذایی و تدارک امنیت غذایی بخش‌های از سرزمین ماست و معنای دسترسی به آب سالم و مطمئن برای شرب و بهداشت است، نه تنها به معنای تولید صد‌ها مگاوات توان تولید برق و میلیارد‌ها کیلووات ساعت انرژی در طول سال بلکه مهم‌تر از تمامی این موارد به معنای امکان کنترل سیلاب در این استان است.

انتهای پیام/م

اجرای پروژه های مهم از سوی وزارت نیرو در خوزستان

برچسب ها: وزیر نیرو ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.