بازرسی بیش از ۱۶ هزار واحد صنفی در اردبیل

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در یک ماه گذشته بیش از ۱۶ هزار و ۴۹۴ مورد واحد صنفی در استان اردبیل بازرسی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل افزود: در یک ماه گذشته از مجموع ۱۶ هزار و ۴۹۴ مورد واحد صنفی بازرسی شده در سطح استان ۳۸۷ واحد صنفی متخلف به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد ریال شناسایی شد.

وی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و شروع طرح تشدید بازرسی از واحد‌های صنفی در سطح استان، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اتاق اصناف به صورت گشت مشترک وظیفه سرکشی و بازدید به صورت سر زده از واحد‌های صنفی، میدان میوه و تره‌بار و میوه فروشی‌های سطح استان را به عهده دارند و با بررسی فاکتور‌های خرید و احتساب درصد سود قانونی با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این طرح با هدف جلوگیری از تخلفات واحد‌های صنفی و برخورد با گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، قاچاق، عدم درج قیمت و صدور فاکتور اجرایی شده است.

صادقی بیان کرد: در اجرای این طرح تیم‌های ثابت و سیار به صورت تمام وقت بر نحوه ارایه خدمات، قیمت گذاری کالا‌ها و کیفیت کالا‌ها به صورت تخصصی نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: با هدف مقابله با متخلفان صنفی در یک ماه گذشته از مجموع ۱۶ هزار و ۴۹۴ مورد واحد صنفی بازرسی شده در سطح استان ۳۸۷ واحد صنفی متخلف به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد ریال شناسایی و پرونده آن‌ها به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد که در این مدت بیشترین تخلفات با ۴۲۸ مورد مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: جامعه اصناف در طول تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همواره مددکار مسئولان و مردم بوده‌اند و در تامین ارزاق عمومی و نیاز‌های مردم نقش اساسی داشته‌اند و در این راستا با توجه به وضعیت بازار هرچه همگرایی میان اتاق اصناف با مسئولان نظارتی بیشتر باشد، سامان بهتری بر وضعیت ارائه خدمات در سطح بازار صورت خواهد گرفت و از اجحاف در حق مصرف کننده جلوگیری می‌شود.

صادقی اظهار کرد: همشهریان می‌توانند شکایات و مشکلات خود را به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند تا در اسرع وقت توسط بازرسان در دو شیفت صبح و بعد از ظهر بررسی و نتیجه به آنان اعلام شود.

انتهای پیام/ح

شناسایی واحدهای صنفی متخلف در اردبیل

برچسب ها: بازرسی ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار