معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت : بودجه سال ۹۸ حدود ۳۷ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته که از این میزان ۷۰ درصد مربوط به پروژه های عمرانی است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج مظفر در نشست خبری  امروز  با اشاره به اینکه شهرداری با ۷ معاونت و ۲۳ سازمان در حال خدمت رسانی به شهروندان اصفهانی است و هر معاونت شرح وظیفه‌ی خاص خود را دارد افزود: نظارت بر امور عمرانی یکی از وظایف مهم معاونت عمرانی است که با استفاده از تجهیزات وآزمایشگاه‌های مناسب انجام میشود

وی با اشاره به گزارشی از بودجه سال ۹۸ و مقایسه ان با بودجه سال ۹۷ گفت: در سال ۹۸ بودجه کل شهرداری ۳۷ درصد افزایش داشته و حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان است.
وی افزود: حدود ۷۰ درصد از بودجه سال ۹۸ به بخش عمرانی اختصاص دارد که بیشتر این مقدار برای طرح های مهمی مانند قطار شهری با اختصاص ۴۱ درصدی از کل بودجه عمرانی، حلقه حفاظتی با بودجه ۱۵۸ میلیارد تومان و افزایش سه برابری بودجه نسبت به سال ۹۷ و پروژه مرکز همایش‌ها با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان و افزایش حدود سه برابری نسبت به سال گذشته که قرار است تا پایان سال ۹۸ قسمت‌های مهم ان به بهره برداری برسد.

به گفته‌ی مظفر پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۹ حلقه حفاظتی شهر که جمعا ۷۸ کیلومتر است، از کیلومتر صفر که جنب کارخانه قند است تا کیلومتر ۷ آماده بهره برداری شود.

به گفته‌ی وی پروژه‌های عمرانی در حال ساخت با ۲۴۵ قرار داد و با هزینه ۵۴۷ میلیارد تومان در حال فعالیت هستند و از جمله این طرح ها می‌توان به تعداد ۸ خیابان سازی با مبلغ ۲۳ میلیارد تومان، ۹ پروژه پیاده رو سازی با هزینه ۴ میلیارد تومان، ۷ طرح احداث پارک و فضای سبز با هزینه ۴/۹ میلیارد تومان، ۳۲ طرح شاخص و ۲۰ طرح مربوط به مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان و ۷۹ قرارداد مربوط به آسفالت با ارزش ۲۱/۶۰ میلیارد تومان اشاره کرد.
مظفر ادامه داد: تعداد کل قرارداد‌هایی که طرح های ان‌ها اماده و تحویل داده شده است در سال ۹۷ شامل ۸۹ طرح بزرگ و ۳۰۰ طرح کوچک و درمجموع ۳۸۹ طرح با ارزش ۱۳۱/۸۰۰ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ به علت افزایش سه برابری قیمت قیر و تغییر سیاست بخش عمران شهرداری برای حذف روکش‌های غیر ضروری میزان آسفالت به کار رفته در شهر کاهش داشته افزود: حدود ۷۰ هزار تن آسفالت در سال ۹۷ استفاده شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به مهمترین طرح ها‌ی بخش عمران شهرداری در سال ۹۷ گفت:: پارکینگ خیابان اردیبهشت، پیاده راه سازی محور چهارباغ، مرکز توانمند سازی بانوان، احداث بلوار فرزانگان، احداث تقاطع شهید اردستانی، احداث مجموعه ورزشی مادر و کودک در منطقه ۵، احداث پارک پردیس بوستان هنر،طرح های استفاده از پساب و. ازجمله مهمترین این پروژه‌ها محسوب می‌شود.
مظفر درباره توزیع طرح های عمرانی در ۱۵ منطقه و رعایت عدالت در تمام مناطق شهری گفت:: ما بیشتر مجری سیاست‌ها و تصمیم گیری‌های گذشته هستیم و سیاست‌های کلی شهرداری براساس اولویت بندی است و در حال حاضر اولویت شهرداری کاهش آلاینده‌ها و حمل و نقل است.

 

انتهای پیام /س

پروژه های شهرداری در سال آینده

برچسب ها: شهرداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.