معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور مطرح کرد؛

فعالیت بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان در کشور

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سورنا ستاری معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های پارک علم و فن آوری فارس، گفت: فروش محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته، ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فن آوری این است که نسل جوان، تحصیلکرده و متخصص وارد بازار کار می‌شوند، ادامه داد: به شرکت‌های دانش بنیان بیش از ۱۴۰ نوع خدمت ازجمله معافیت‌های سربازی، معافیت‌های بیمه و مالیات و مهیا کردن محیط کسب و کار مناسب ارائه می‌شود.

فرید مر رئیس پارک علم و فن آوری استان فارس گفت: پارک علم و فن آوری استان فارس رتبه سوم در میان پارک‌های علم و فن آوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۳۰۰ شرکت فن آور و پنجاه شرکت دانش بنیان با اشتغال بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر در پارک علم و فن آوری استان فارس فعالیت می‌کنند.

مر ادامه داد: این شرکت‌ها در چهار مرکز رشد نفت و گاز، کشاورزی، ict و مرکز رشد جامع مستقر و فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فن آوری افارس بیان کرد: شرکت‌های فناور در پارک علم و فن آوری موفق شدند تاکنون بیش از ۴۵۰ محصول فن‌آورانه تولید و به بازار عرضه کنند.

او اضافه کرد: با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، شرکت‌های حاضر در پارک علم و فن آوری استان ۹۰ میلیارد تومان فروش محصول داشتند و امسال بیش از پنج میلیون دلار هم صادرات به کشور‌های همسایه داشته است.

سورنا ستاری همچنین در ادامه سفر خود  از مرکز نوآوری و طرح‌های فناورانه دانشگاه شیراز و همچنین شتابدهنده کوانتوم بازدید کرد.
انتهای پیام/م

سفر معاون علمی و فن آوری به شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار