در ایام نوروز آیین‌های بومی و محلی در شهرستان نطنزبرگزار می شود

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز از چیدن سفره هفت سین در میادین شهرها و روستاها و برگزاری جشنواره و نمایشگاه های آیینی ، ملی و بومی به ویژه نوروزگاه در شهرستان نطنز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مشربی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز در نخستین جلسه کارگروه اطلاع رسانی و امور فرهنگی ستاد نوروزی این شهرستان اظهار کرد: این نشست با هدف برنامه ریزی برای تبلیغات متمرکز و مشترک با نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نطنز و جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌ها برگزار شد.

 
وی افزود: یکی از اهداف این کارگروه گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی در ایام تعطیلات نوروزی مانند روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت است همچنین لزوم هماهنگی با سایر کارگروه‌ها برای تدارک محل‌های متعدد و مناسب برای اقامه نماز‌های جماعت در اماکن عمومی و تاریخی و گردشگری و نصب علائم برای مشخص شدن قبله در مراکز اسکان مسافران است که اعضای کارگروه باید به نحو مطلوب در راستای انجام این خدمات بکوشند.
 
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز تصریح کرد: پرهیز از موازی کاری در خصوص چاپ بنر، بروشور، تراکت‌های معرفی اماکن گردشگری و اطلاع رسانی جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و معرفی موزه ها؛ هم‌چنین توصیه‌های ایمنی، انتظامی، بهداشتی و زیست محیطی و انجام تبلیغاتی با مضامین خوش آمدگویی، اعلام برنامه‌های فرهنگی و سایر خدمات و تمهیدات تدارک دیده شده از وظایف کارگروه اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی شهرستان نطنز است که امیدواریم با هماهنگی‌های بیشتر شاهد موازی کاری در انجام خدمات مذکور به مردم و گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز نباشیم.
 
مشربی تصریح کرد: به کارگیری راهنمایان حرفه‌ای گردشگری و برنامه ریزی در خصوص نحوه استقرار و پراکندگی مسافران در سطح شهر‌های چهارگانه و روستا‌های تاریخی و زیارتی شهرستان نیز یکی از وظایف این کمیته است.
 
وی گفت: چیدن سفره هفت سین در میادین شهر‌ها و روستا‌ها و برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های آیینی، ملی و بومی به ویژه نوروزگاه در شهرستان نطنز با هدف احیای آداب و رسوم و سنن دیرینه و بعضا فراموش شده شهرستان از دیگر اهداف این کارگروه است که امیدواریم در راستای شاد کردن مردم شهرستان و عموم گردشگران و خلق خاطره‌هایی شاد و زیبا در ذهن مسافران گام برداریم.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های آیینی، ملی و بومی به ویژه نوروزگاه در شهرستان نطنز

برچسب ها: وزارت ارشاد ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.