۱۰۵ هزار خانوار در استان اصفهان تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت:: ۱۰۵ هزار خانوار اصفهانی تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که ماهیانه ۲۵ میلیارد تومان مستمری به آن‌ها پرداخت می‌شود.

به مناسبت هفته‌ی احسان و نیکوکاری و در سالروز چهل سالگی تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اصحاب رسانه با مدیر کل این نهاد عام المنفعه به گفتگو نشستند.
 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا متین پور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در بین خبرنگاران این طور گفت: جامعه‌ی ما در حال حاضر کمیته امداد را فقط به عنوان نهادی که صدقه دریافت می‌کند می‌شناسد در صورتی که کمیته امداد در اشتغالزایی و کار آفرینی پیشتاز بوده است.

 
وی در ادامه گفت: اولین نهاد تشکیلاتی که بعد از انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد کمیته امداد بود که این امر نشانگر این موضوع است که امام (ره) به مستضعفان و نیازمندان جامعه توجه بسیاری داشتند.
 
مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان ۱۰۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که جمع پرداختی کمیته برای این خانوداه‌ها ماهیانه ۲۵ میلیارد تومان مستمری است و این مبلغ در خانواده‌های یک نفره ۲۰۸ هزار تومان و در خانواد ه.‌های پنج نفره ۷۵۰ هزار تومان است.
 
متین پور تصریح کرد: امسال نخستین بار به مستمری بگیران یک ماه مستمری اضافه به عنوان عیدی پرداخت خواهد شد و نیز کمیته امداد در ده ماه امسال ۹ میلیارد تومان برای مسکن ۲ هزار و ۶۰۰ خانواده مددجو هزینه کرده که شامل پرداخت کمک هزینه خرید، ساخت، تعمیر و اجاره منزل است.
 
وی ضمن اشاره به اینکه این نهاد در امور خیر مثل تشکیل خانوداه و پرداخت کمک هزینه ازدواج هم قدم‌های مهمی برداشته است، افزود:کمک هزینه ازدواج به دختران مددجو ۴ میلیون تومان و به پسران ۲ میلیون تومان است که بخش اعظمی از آن اعتباراتی است که تهران می‌پردازد و بخش دیگر کمک‌های مردمی است.
 
مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان در رابطه با حمایت از دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش گفت:: مجموع دانش آموزان و دانشجویانی که از کمیته خدماتی دریافت می‌کنند ۱۸ هزار نفر اند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر دانش آموز و ۳ هزار نفر دانشجوهستند.
 
متین پور در ادامه افزود: ۱۱ هزار زن سرپرست خانوار مورد حمایت کمیته امداد استان اصفهان هستند که همه‌ی آن‌ها تحت پوشش بیمه‌ی تامین اجتماعی شدند و بعد از بازنشستگی حقوق دریافت می‌کنند.
 
وی در خصوص نحوه‌ی توزیع کمک‌های مردمی به خانواده‌های تحت پوشش این گونه گفت:: کمک‌های مردمی جمع آوری شده در مناطق مختلف کمیته امداد مختص هیچ شهرستان، استان و یا کشور خارجی نیست و فقط در همان منطقه میان خانواده‌های تحت پوشش توزیع می‌گردد.
 
انتهای پیام/م 


۱۱ هزار زن سرپرست خانوار مورد حمایت کمیته امداد استان اصفهان هستند

برچسب ها: کمیته امداد ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار